نماینده مردم شاهرود در مجلس به بیان توضیحاتی درباره دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله وزارتخانه‌هایی است که چتر گسترده‌ای بر سر هنرمندان دارد. اگر همکاران به قوانین و اهداف این وزارتخانه نگاه کنند می‌توانند درک کنند که به چه فردی نیاز دارد. وزیر پیشنهادی دانش آموخته علوم سیاسی است و شاید بتواند این وزارتخانه را مدیریت کند.

خانی ادامه داد: سوابق ایشان ارتباطی با بدنه وزارت ارشاد ندارد. اینکه در مرکزی کار پژوهشی انجام دهیم و از دل سوابق ۲۰۰ اثر استخراج کنیم با کدام یک از وظایف وزارت فرهنگ همخوانی دارد. وزیر پیشنهادی با کدام سابقه قادر به همکاری به نویسندگان، تولید کنندگان و ... است؟ یکی از عمده مسائل مهم وزارت ارشاد مباحث نظارتی و حمایتی است. اسماعیلی باید مجوز اکران فیلم‌های سینمایی را صادر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: وزیر پیشنهادی با کدام رویکرد و دیدگاه می خواهد اعتماد رسانه‌های داخلی را برگرداند؟ اکثر سازمان‌های این وزارتخانه بی اثر هستند و نمی‌تواند بدیهیات وظایف این وزارتخانه را اجرا کند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: جریان سازی انقلابی از زبان فرهنگ از جمله مهم ترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با توجه به وظایف ایشان این اقدام عملیاتی به نظر نمی‌رسد. در دو سال اخیر وضعیت معیشتی هنرمندان مطلوب نیست و هر روزه شاهد انعکاس این مشکلات هستیم. برای حل این موضوع به کدامین دانش می‌خواهد متوسل شود؟

این نماینده مجلس گفت: این وظایف وزارت ارشاد تجربه‌ای زیاد می‌خواهد که در وزیر پیشنهادی این مسائل را نمی‌بینیم. امید داریم در گام دوم انقلاب که وزارت ارشاد یکی از مراکز اصلی تحقق آن است گلایه‌ای باقی نماند، زیرا فرصت آزمون و خطا را نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار