چند وقتی است که شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو هستیم که کارشناسان دلیل آن را عدم عرضه خودرو می دانند.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت خودرو چند روزی است مانند اسب سرکشی شده است که آرام نمی گیرد! کالایی که این روزها سرمایه به حساب می آید و سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. 

طبق مشاهدات میدانی قیمت خودروهای داخلی از حدود دو هفته پیش به صورت نجومی افزایش یافته است به طوری که قیمت  207 دستی حدود 60 میلیون تومان افزایش یافته و به  ۳۵۵ میلیون تومان رسیده است همچنین خودروی کوییک هم با قیمت حدود 170 میلیون تومان معامله می شود.

نکته جالب اینجاست که همین آشفته بازار باعث شده مردم هم برای خرید خودرو به دردسر بیفتند تا جایی که قیمت خودروهای دست دوم نیز نسبت به گذشته چند برابر شده است.به طور مثال طبق مشاهدات میدانی قیمت خودروی تیبایی که در گذشته صفر آن 100 میلیون تومان بود اکنون دست دوم این خودرو را باید به این قیمت خرید!

اما سوالی که در این شرایط پیش می آید این است که علت این آشفته بازار چیست؟ چرا هیچ نهادی نظارت روی این قیمت ها ندارد و خبری از سازمان حمایت و تنظیم بازار نیست؟

گزارش - چرا اسب سرکش قیمت خودرو نا آرام مانده است؟/ قیمت خودرو کاهش می یابد؟

اوج گیری قیمت‌ها در بازار خودرو!

یکی از فعالان بازار خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طی دو هفته اخیر همزمان با تغییر دولت و همچنین افزایش نرخ ارز شاهد اوج گیری قیمت‌ها در بازار خودرو بوده ایم گفت: حدود 14 روز است که قیمت دلار رشد داشته است و تاثیراتی در صنعت خودرو گذاشته است، اکنون دلار از ۲۴ هزار تومان به بیش از ۲۷ هزار تومان رسیده و قیمت خودرو نیز همپای آن بالا رفته است.

این فعال بازار با بیان اینکه در این شرایط عرضه خودرو نیز به اندازه تقاضا صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر با انباشت خودرو‌های ناقص در پارکینگ خودروسازان مواجه هستیم که به بالارفتن قیمت‌ها دامن زده است.

برخی از کارشناسان عرضه نشدن خودرو را عاملی در گران شدن خودرو می دانند، چرا که با کاهش عرضه، قیمت این کالا افزایش می یابد و بر عکس اگر عرضه افزایش یابد قیمت آن کاهش می یابد.

افزایش نجومی قیمت خودرو در بازار  ادامه دارد؟

مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو در خصوص افزایش نجومی قیمت خودرو در بازار به ویژه خودرو‌هایی که جزو خودرو‌های ارزان قیمت بازار به حساب می‌آیند، گفت: کارشناسان معتقدند که بخش قابل توجهی از نوسانات قیمت خودرو بر اساس نوسان نرخ ارز در بازار هاست. به عبارتی تغییرات نرخ دلار در بازار‌های عراق و هرات به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند نرخ ارز و به تبع آن قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار ایران را هم تغییر دهد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: همین امر را می‌توان یکی از علت‌های افزایش قیمت خودرو دانست؛ اکنون همانطور که در بازار مشاهده می‌کنیم قیمت خودرو طی ۲ هفته گذشته افزایش یافته است به طور مثال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ اکنون به قیمت حدود ۲۵۰ میلیون تومان و پراید نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان شده است.

این کارشناس صنعت خودرو معتقد است زمانی که نقدینگی در بازار افزایش پیدا می‌کند، سبب تورم می‌شود که این تورم هم بر افزایش قیمت‌ها تاثیر گذار است.

گزارش - چرا اسب سرکش قیمت خودرو نا آرام مانده است؟/ قیمت خودرو کاهش می یابد؟

فرزانه با بیان اینکه دلایل زیادی باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود، گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو، عدم عرضه خودرو‌های صفر به داخل بازار از سوی خودروسازان بوده و برخی از خودرو‌هایی که به تعداد زیاد ناقص هستند و در انبار خودروسازان مانده است و طبیعتا اگر ورود پیدا کند می‌تواند قیمت را تعدیل کند.

گفتنی است، چندی پیش آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: قریب به ۱۴۰ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل نقصی قطعات و به ویژه بحث بحران است که شاید نصفی از آن به دلیل بحران ریز تراشه‌ها باشد که تجاری نمی‌شود.

برخی دیگر نیز معتقد هستند که کارخانه ها در افزایش قیمت خودرو دست دارند، چرا که وقتی خبری مبنی بر توقف تولید خودرویی منتشر می شود، قیمت همان کالا در بازار افزایش می یابد، به طور مثال چندی پیش خبری از توقف تولید پژو 206 منتشر شد که به گفته فعالان بازار همین عامل باعث افزایش قیمت خودرو شد.

تنها راه حل مجلسی ها برای کاهش قیمت خودرو چیست؟

بهارستان نشین ها تنها یک راهکار را برای کنترل بازار و قیمت ها می دانند که عرضه خودرو در بورس کالاست.   

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت طرح ساماندهی بازار خودرو در این کمیسیون گفت: چندین جلسه درباره قیمت‌گذاری خودرو با مسئولان وزارت صمت و خودروسازان در کمیسیون برگزار کرده ایم.

وی افزود: به دنبال کانالیزه قیمت تمام شده خودرو و نحوه قیمت گذاری بر روی آن هستیم، در شرایط فعلی خودروسازان و مردم نسبت به قیمت خودرو‌ها گلایه‌مند هستند در حالی که خودروسازان اعلام می‌کنند که قیمت تمام شده با قیمت‌هایی که عرضه می‌شود تفاوت دارد و باعث زیان دهی آن‌ها شده است.

نماینده فسا در مجلس با اعلام اینکه پیشنهادات مختلفی برای نحوه قیمت‌گذاری خودرو‌ها ارائه شده است، بیان کرد: یکی از پیشنهادات این بود که خودرو‌های پر تیراژ بر اساس قیمت تمام شده به علاوه حداکثر ۵ درصد سود به بازار عرضه شود و خودرو‌های خاص نیز با پیشنهاد هیئت مدیره خودروسازان و با تصویب وزارت صمت به فروش برسد و در این راه متولی وزارت صمت باشد که هنوز جمع‌بندی در این زمینه انجام نشده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قرار است وزارت صمت نظر تجمیعی شورای رقابت و خودروسازان را به کمیسیون ارائه کند، گفت: فرمول مجلس در تعیین قیمت خودرو‌ها نیز این است که قیمت تمام شده در بورس ارائه شود و از این طریق رقابت ایجاد شود.

دبیر انجمن قطعه سازان کشور در پاسخ به چرایی افزایش قیمت خودرو طی چند روزه گذشته، گفت: افزایش قیمت‌ها اکنون در بازار رخ داده است. زمانی که  قیمت ارز افزایشی است، قیمت اقلام و مواد اولیه افزایش پیدا می‌کند.

گزارش - چرا اسب سرکش قیمت خودرو نا آرام مانده است؟/ قیمت خودرو کاهش می یابد؟
بیگلو گفت: اکنون عرضه خودروسازان افزایش یافته است و این منطقی نیست که افزایش عرضه داشته باشیم و از طرفی افزایش قیمت خودرو هم داشته باشیم. اکنون بحث سوداگری مطرح است که همان اختلاف قیمت بین حاشیه بازار و کارخانه را ایجاد کرده است.

دبیر انجمن قطعه سازان کشور گفت: اولین عامل در اقتصاد آزاد، این است که دولت باید از قیمت گذاری دستوری کناره بکشد، وقتی قیمت گذاری دستوری باشد روند عرضه کاهش و تقاضا افزایش پیدا می کند.

این مقام مسئول گفت: قطعات نیمه هادی و آی سی افزایش قیمت ۴ برابری داشته اند، گفتنی است که این قطعات ساخت داخل نیستند.

سید رضا فاطمی امین، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در مورد چگونگی مدیریت بازار خودرو با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری و سپردن بازار به دست عرضه و تقاضا به صورت صفر و یک نیست، معتقد است: دولت نباید قیمت تعیین کند و در عین حال نباید بازار را رها کند.

اکنون وزیر جدید وزارت صمت نیز از برنامه بلند خود مبنی بر افزایش عرضه خودرو گفته است. به گفته وی، دولت باید ضوابط و ساختار برای قیمت تعیین کند، یعنی قواعدی مشخص شود که قیمت‌ها بر اساس آن شکل گیرد تا نرخ‌ها هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده مطلوب باشد و منافع هر دو تامین شود. این در حالی است که قیمت گذاری در مواردی به نفع تولیدکننده و به زیان مصرف‌کننده و در مواردی نیز برعکس است.

وی در مورد احتمال واردات کالا‌های نهایی از جمله خودرو نیز اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ به دلیل محدودیت‌های ارزی واردات خودرو ممنوع شد، اما این دوره، زیادی طولانی شده است و دولت باید حداکثر طی یک سال، خود را بازیابی می‌کرد، ولی هنوز همان شرایط حفظ شده است. سعی می‌کنیم در مدت قابل توجهی اقتصاد و تراز ارزی کشور را بازیابی کنیم چرا که اگر تراز ارزی کشور متعادل شود، رقابت می‌تواند مفید باشد.

راهکار هر چه که هست انتظار مردم این است که وزیر صمت جدید باید هر چه سریعتر اقداماتی انجام دهد که در کوتاه مدت و بلند مدت شاهد کاهش التهابات در این بازار پر مشتری باشیم. 

گزارش فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
کاش قرص سیانید پتاسیم ارزان می شد و توو هر بغالی ای پیدا می شد. من که سیانور لازمم.
آخه یه خودروی آشغالی و بی کیفیت 300 میلیون تومان یا بیشتر هیچ تناسبی با در آمد طبقه کارمند و کارگر ندارد. به کی بگم با فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه عالی و معدل بالا نزدیک 12 میلیون حقوق میدن که با دکسورات و وام 7 تومن دستم رو میگیره. ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
خودرو خیلی گرون شده جدیدا بنگاهها خرج سند رو به خریدار میگن بده اگه بشه خرج سند رو حذف کنن و همون تعویض پلاک رو به صورت قاطع سند اصلی قراربدن خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
چرا گران شد؟
سردبیر محترم تمام کالاها و خدمات گران شد ، نگفتی چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
چون هردمبیله صاحابم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
چرا؟؟؟چون بادولت دستشون تویه کاسه اس!اگه نبوددولت دستشون قطع میکردوخودرو وارد میکرد،فکرکنم بادولت درصدی حساب میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقاً یه درصدی برای کارگران خودرو سازی است و بقیه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
جان مسولین امر سلامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا گران شد؟
به دلیل اینکه مردم را شناختند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
کاهش عرضه خودرو و کاهش تولید خودرو و کاهش واردات خودرو همشم به خاطر تحریم نفتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
دلار گران می شود باید خودرو گران شود اما چرا زمانی که ارزان می شود خودرو ارزان نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چون کیفیت چندین برابر پائین اومده لذا برای حفظ تعادل خودرو روی ترازو قیمت رفته بالا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
آقا چرا جلوی گرانی رو نمی گیرید؟؟ بایا این حقوق ها کفاف اینهمه گرانی را نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
تنها راه حل این موضوع آزاد کردن واردات خودروی خارجی و جلوگیری از شکل گیری دلالی است. خودرو سازان هم اگه نمی تونن رقابت کنن و ضرر میدن خب جمعش کنن. تا کی مردم باید تاوان بی تدبیری اونا رو بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
بهترین راهش دست دلالان قطع بشه تعرفه و گمرک خودروهای خارجی برداشته بشه چیزی که اقای رضایی توی وعده های انتخاباتیشون بیان کردند باید رقابت ایجاد بشه انحصار خودرو باید برداشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
گرانی دلار بهانه است . دلال ها را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
نصیر قلندرزهی
۱۵:۳۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
گفتین چرا خودرو مجدد گران شد؟چونکه کشور بی در و پیکر هست صاحب ندارن اگه داشت به وضع نمی افتاد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
باعث گرانی وبیچاره کردن مردمند.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
می خواهید بدانید چرا خودرو دوبااااااره گران شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
ایران بهشت دلالان...یک زره شرف داشته باشید،واردات خودرو رو آزاد کنید و عوارض گمرکی رو برای واردات ماشین کاهش دهید.آیا لیاقت ما مردم ایران همین لگن های داخلی با قیمت های فضایی هست؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
با کمال احترام بله همینم از سرمان زیاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
حقوق به ریا ل خرج به دلار
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۱۳:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
این دیگه کارشناس نمیخواهد دلشان خواسته گران میکنند چه عیبی داره چهارتومان بیشتر سود می‌برند
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۳:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
خسته شدیم هر روز قیمت ها داره میره بالا خدا ازشون نگذره این جواب پس ندن اون دنیا وجود داره من که نمیگذرم از آقایون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
تا زمانی که ارزش پول ما درست نشود هیج چیزی درست نمیشود شما به فکر کاهش درز باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
ما چکار داریم چرا خودرو گران شد
شما دنبال این باش که چگونه خودرو ارزان شود
دونستن یا ندونستن اینکه چرا خودرو گران شده که دردی از ما دوا نمیکنه
صبح تا شب بحث سر اینه چرا فلان شد؟شما دنبال راه حل باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
خسته شدیم تا کی باید این حرف هارو رو ببینیم و بخونیم یه بار بیاین بگین قیمت پایین امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا خودرو گران شد؟
Iran (Islamic Republic of)
صباغی
۱۲:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
تا کی وکجا میخواهید بی انصافی کنید شیره مالی بس است
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۲:۳۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام، حالا بگذریم از اینکه، قطعات و تولیدات بر پایه ی دلار سنجش میشود، ولی علت اصلی گران شدن خودرو، تنها و تنها نبود اهرم سالم و صالح کنترل میباشد در این سالها بر همگان روشن شده که خودروهای متاسفانه بی کیفیت ساخت یا مونتاژ داخل، از کنترل موجه، بویی نبرده و حتی دولت هم تلاشی برای اینکار نمیکند و گویی عده ایی هستند که اجازه نمیدهند خودرو با قیمت و کیفیت مناسب و با خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان ارائه شود، و حکم کاسبی برای آنان دارد، به عنوان نمونه، قرعه کشیهای واقعا مشمئز کننده و سرکاری که به ملت تحمیل شده است، واقعا جای تاسف دارد.
Iran (Islamic Republic of)
فیروز اسیابان
۱۴:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
درود
اقا بنده دفعه ی نخست نام نویسی کردم و پژو پارس برنده شدم و لذتش را می برم بخدا راست می گم نه کاره ای هستم و نه پارتی داشتم خداوند را سپاسگزارم از ایران خودرو هم سپاسگزارم چرا می گویید مشمیز کننده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا که نشه؟ پس دلالهای دولتی از کجا بخورن بهتر این این خودروهای بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۲:۲۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
فعلا در دیزی بازه !! حیایی هم دیگه وجود نداره من نمیدونم این همه دارن هر روز میمیرن چرا هیشگی فکر اخرتش نیست ؟؟ حرص به دنیا و طمع بیشتر سود بردن وحرامخواری جامعه رو فرا گرفته هیشگی به حق خودش قانع نیست !!! به کجا داریم میبریم خودمونو ؟؟؟ باور کنید بلا بدتر از کرونا هم سرمون بیا حقمونه !!! مرگ همیشه برای همسایه نیست نوبت ما هم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
آزاد کردن واردات با تعرفه صفر (ورود خودرو به بورس آخرین میخ بر تابوت پوسیده خودروسازان خون آشام) همزمان خودروی خارجی را هم روانه بازار کنید تا قیمتها کشف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
عزیز این ها تو تامین ارز برنج و روغن موندن، اونوقت از کجا ارز برای واردات خودرو بیارن؟!! اگر میتونستن حتما اینکارو میکردن.
فقط و فقط باید با آمریکا کنار اومد. تنها راهکار همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
بی عدالتی شرکتها هر کاری میخوان میکنن ولی اگه شما یه قسط خودرو تون رو ندادید مثل لیزینگیها سر اولین چهار راه جلوتون رو میگیرن و خودرو میره پارکینگ
Iran (Islamic Republic of)
جبار
۱۱:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چراش رو باید از طرفدارهایی رئیسی بپرسید.

ها پ چ شد؟

جواب بدید پ چ شد؟؟


انتخاب درستتون چرا کاری نمیکنه؟؟

لااقل حسن روحانی 5سال بازارها رو کنترل کرد بعد بازار از دستش در رفت و.... این بنده خدا که هنوز جاپاش محکم نشده داره داره مارو بدبخت میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام
وزرا تازه رای اعتماد گرفتند
این چه استدلالیه آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
هرچه از دستتان بر می آید بر سر ما بیاورید ، چون حقمان است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
دقیقاً،
Iran (Islamic Republic of)
یوسف حمید زاده
۱۱:۲۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
عامل اصلی افزایش خودرو در ایران بی رقیب بودن خودروسازها هستند. ای کاش دولت رئیسی فقط برای 6 ماه تا یک سال ورود انواع خودروها را ازاد کنه و برای سود فروش آن حدی تعیین کنه . مثلا سود در خودروها بالای 500 میلیونی اینقدر و در خودروهای بالای میلیارد اینقدر تا بی ضابطه قیمت خودروهای وارداتی را بالا نبرن. تا خودروسازهای داخلی احساس رقابت کنند و قطعات با کیفیت تولید کنند. من شنیده ام که ژاپن حاضره خودهای برقی به قیمت خیلی نازل به ایران بفروشد اما در ایران بخاطر اینکه بنزین بیشتری فروخته بشه اجازه واردات نمیدهند در حالی که آلودگی هوا در ایران سالانه کلی مرگ و میر بدنبال دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
مملکت ایران 99 درصد دلال دروغ گو بیکار واسطه و حقوق بگیر و کار نکن است و خودرو سازی انحصاری میبایست این همه هزینه را پاسخ دهد
Iran (Islamic Republic of)
یوسف حمید زاده
۱۱:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
با تشکر از انعکاس خبر .
لطفا خبرنگارتان از وزیر جدید پیگیری کنه که سیاستها و برنامه های او برای کاهش قیمت خودرو در کوتاه مدت چیست؟ بعلاوه مگر در خارج هم قیمتها مثل کشور ما لحظه ای هست که مدیران میگن نواسانات قیمت و افزایش 4 برابری ولزم و تجهیزات الکترونیکی خودرو باعث افزایش قیمت خودرو شده است. مطمئنا افزایش قیمت عمدی هست. خوبه که کمیته ای باشد و بره بررسی کنه که خودروهای فروخته شده به چه کسانی داده شده؟! آیا دریافت کنندگان خودروها عمدتا توده مردم هستن یا بستگان کارکنان ایران خودرو و نمایندگیها؟! ظاهرا ایران خود رو عمدا خودروها را ناقص در پارکینها نگهداری میکنه تا بازار را همیشه در حالت تشنه نگه بداره اما نظارتی ها سر در نمیارن.
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۱:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
رفتن خودرو به بورس برابر است با گرانی مضاعف و لابی گری بالا در خودرو. این راه خل راه حل نیست چاه بسیار عمیقی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
بی عرضگی مسولین و سران
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۰:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
با توجه به نفوذ خودرو ساز ها از طریق دلال ها در قیمت گزاری مشاهده این موارد دور از ذهن نیست . نوسان قیمت برخی مواد و قطعات در قیمت تولیدات آتی تاثیر گزار می باشد و تغییر لحظه ای قیمت ها صرفاً از طریق دلال های وابسته به خودرو ساز و به جهت جذب منافع بیشتر توسط خودرو ساز و البته با نبود نظارت یا بیکفایتی یا ذینفع بودن دستگاه های نظارتی صورت می گیرد.
متاسفانه خودرو ساز ها به جای کاهش هزینه های تولید با مدیریت درست هزینه بیکفایتی خود را از جیب مصرف کننده تامین می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۰:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
با توجه به نفوذ خودرو ساز ها از طریق دلال ها در قیمت گزاری مشاهده این موارد دور از ذهن نیست . نوسان قیمت برخی مواد و قطعات در قیمت تولیدات آتی تاثیر گزار می باشد و تغییر لحظه ای قیمت ها صرفاً از طریق دلال های وابسته به خودرو ساز و به جهت جذب منافع بیشتر توسط خودرو ساز و البته با نبود نظارت یا بیکفایتی یا ذینفع بودن دستگاه های نظارتی صورت می گیرد.
متاسفانه خودرو ساز ها به جای کاهش هزینه های تولید با مدیریت درست هزینه بیکفایتی خود را از جیب مصرف کننده تامین می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا خودرو مجدد گران شد؟ چون انحصار است و ممنوعیت واردات خودرو
چرا موتور در تلوزیون تبلیغ می شود برای خرید؟ چون انحصار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
همه چی هزار باره گرون شده. یک سطل ماست 50 هزار تومنه. میدونید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
همه چیز بیخود وربی جهت گران می شود و کسی رسیدگی نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
اینا همش حرفه خود دولت و مسئولین نمیخوان که قیمت پایین بیاد همش شامورتی بازی ست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
خوب نابغه!! مگه یه خودرو چقدر قطعات نیمه هادی و ای سی احتیاج داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا خودرو گران شد؟چرا ارز گران شد؟چرا طلا و سکه گران شد و...... جواب:!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا ؟!!! قیمت دلار رو ببینین تو این چند وقت متوجه میشین چرا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
این حرف که خودرو به قیمت تمام شده به اضافه 5 درصد سود به بازار عرضه شود حرف درستی نیست شاید قمیت پراید 1 میلیارد در ایران تمام شود باید قیمت ماشین نیز مثل طلا، نفت و ..... جهانی باشد و براساس نرخ دلار روزانه افزایش یا کاهش یابد و لا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا خودرودوباره گران شد ؟ این هم دیگه این همه وقت گذاشتن و نوشتن مطالب الکی و بیهوده داشت یک کلام می نوشتید بی کفایتی مسئولین ــــتمام
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
اینها بنوعی دیگردارن ملت رواذیت میکنند.پیش فروش کردن وجوه روازملت گرفتن حالا برای تحویل سواری 3برابروجه میخوان؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا گرون شد چون انحصاری هست بین دو تولید کننده و هر وقت بخواهند مردم رو نقره داغ می کنن چون میدون مردم ناچار هستن از خودروی بنجول اینا استفاده کنن بازار صادرات رو ازاد بزارید ببینید کیفیت رو ارتقا می دهند یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جون مردم رو فدای اشتغال یه عده کارگر زحمت کش که ماهی دو تومن حقوق می گیره نمی کنید فدای رانت و دزدی یه عده ... می شه و گرنه دل ما هم می سوزه جوان بیکار می بینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
مسخره ها.عرضه ی تولید به اندازه نیاز کشورو دارین بسم الله ندارین معذرت میخام خیلی بیجا کردین وارداتو بستین یا اگرم واردات دارین با تعرفه های گمرکی چندصد درصدی
Iran (Islamic Republic of)
محمد. ن. ک
۰۸:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چون قبلا چند باره گران شد و هیچ کسی هیچ کاری نکرد تا ارزون بشه این دفه هم مث قبل
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۲۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
جالبه وقتی قیمت ارز بالا میره میگن مواد اولیه قیمتش بالا رفته و دلیل افزایش قیمت خودرو اینه اما وقتی قیمت ارز پایین میاد دیگه خبری از برگشت قیمت خودرو نیست. ای داد بی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
به خاطر آلودگی هواست مدیونین جور دیگه ای فکر کنین.
آخرین اخبار