سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بردسیر گفت: متخلفان شکار یک میش وحشی در حریم جاده یکی از مناطق آزاد بردسیر طی یک کمین شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عیسی عرفکیا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر گفت: متخلفان صبح روز یکم شهریور در یکی از مناطق آزاد شهرستان بردسیر اقدام به شکار یک رأس میش وحشی یک ساله در حریم جاده کرده بودند، لاشه حیوان شکار شده را مخفی می‌کنند که با گزارش به موقع همیاران محیط زیست، مأموران یگان حفاظت شهرستان در منطقه حضور یافته و در نزدیکی محل اختفای لاشه کمین می‌زنند.

اوافزود: در این کمین که تقریباً ۱۳ ساعت طول کشید، متخلفان بار‌ها مسیر و منطقه را رصد کردند و پس از اینکه اطمینان حاصل کردند که کسی در آن اطراف حضور ندارد، حدود ساعت ۲۲ شب در حال انتقال لاشه یک رأس میش وحشی در دام محیط بانان گرفتار می‌شوند، یکی از متخلفان با استفاده از تاریکی هوا موفق به فرار و متخلف دیگر دستگیرمی شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر عنوان کرد: پرونده این متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده و در حال پیگیری است.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر رأس میش وحشی معادل هفتصد و پنجاه میلیون ریال تعیین شده است که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.