بسیاری از مراقبین آنقدر وقت خود را برای مراقبت از عزیزان سالمند یا بیمار خود اختصاص می دهند که فراموش می کنند از خود مراقبت کنند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراقبت از سلامت جسمی ، روحی و روانی یک پرستار سالمند یا بیمار برای جلوگیری از فرسودگی شغلی و سایر مسائل مهم است.

در این مقاله تجربیات و نکاتی که پرستاران بیمار جهت مراقبت از خود گزارش کرده اند ، بیان شده است.

1. به بیرون بروید

بیرون رفتن برای مطالعه، قدم زدن، کار در فضای سبز حیاط یا نشستن در ایوان و لذت بردن از نور آفتاب می تواند فوراً روحیه پرستار بیمار را افزایش دهد.

قرار گرفتن در معرض طبیعت باعث کاهش تولید هورمون های استرس می شود که باعث تنش ماهیچه ها ، فشار خون بالا و مشکلات قلبی می شود.

برای روحیه گرفتن به عنوان یک پرستار بیمار در طول روز به طور منظم استراحت کنید و برای لذت بردن از زیبایی های طبیعت در زمان های استراحت خود به بیرون بروید.

اگر در خانواده خود مسئول مراقبت و نگهداری از یک سالمند و بیمار هستید ممکن است گاهی به علت خستگی یا سایر مشکلات شخصی برای مراقبت از بیمار یا سالمند به کمک نیاز داشته باشید. در این شرایط می توانید برای دریافت خدمات مراقبت و پرستاری در منزل، به مرکز پرستاری سلامت اول مراجعه کنید.

خدمات موجود در برنامه های مراقبت و پرستاری از عزیزان سالمند یا بیمار با توجه به نیازهای ویژه هر فرد قابل تنظیم است و شامل آماده سازی غذا، تحریک ذهنی و اجتماعی، کمک به کارهای بهداشت شخصی و موارد دیگر است.

۷ اصل مهم که پرستاران برای مراقبت از خود باید بدانند

2. برای معاینات منظم به پزشک مراجعه کنید

انجام معاینات منظم پزشکی یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از سلامت خانواده است. مراجعه منظم به پزشک می تواند از افسردگی، اضطراب، حملات قلبی و سایر مشکلات سلامتی یک پرستار که مسئولیت مراقبت از یک بیمار یا سالمند را به عهده دارد، جلوگیری کند.

همان طور که به عنوان یک پرستار بیمار مسئولیت پذیر همواره در حال مراقبت از بیمار و سالمند تحت مورد نظر خود هستید لازم است مطمئن شوید که برای آزمایش های معمول خود نیز به پزشک مراجعه می کنید.

صرف نظر از اینکه از نظر روحی و جسمی چقدر احساس خوبی دارید، هرگز نباید چکاپ های خود را به تعویق بیاندازید .

3. محدودیت های خود را بشناسید

سعی کنید گاهی اوقات در برابر درخواست های نامتناسب اطرافیان" نه " بگویید ، مخصوصاً وقتی که سلامت جسمی، روحی و احساسی شما در خطر است.

اگر به عنوان یک پرستار بیمار وقت و انرژی لازم برای انجام کارهای مراقبتی بیشتری از خود را ندارید ، این مسئولیت ها را به دیگر اعضای خانواده واگذار کنید.

دانستن محدودیت های شخصی می تواند از بروز خستگی و فرسودگی شدید که گاهی گریبان گیر پرستار بیمار می شود، جلوگیری کند.

4. استراحت کافی داشته باشید

هنگامی که یک پرستار بیمار نیاز به استراحت و مراقبت از خود دارد، استفاده از مرخصی و استراحت گزینه مناسبی است که به پرستار در شارژ مجدد انرژی کمک می کند.

زمانی را برای ملاقات با دوستان خود اختصاص دهید، به یک سفر کوتاه بروید، یا به سادگی در خانه استراحت کنید.

با انجام تکنیک های آرامش بخش در منزل، می توانید نکاتی را از مراقبین حرفه ای بیاموزید که انجام مراقبت و پرستاری از بیمار را در ذهن و بدن کمتر استرس زا می کند.

اگر شما پرستار اصلی یک بیمار یا سالمند هستید و خود نیز گاهی نیاز به استراحت های دوره ای دارید، مرکز پرستاری سلامت اول برای کمک به شما آماده است.

پرستاران حرفه ای و مجرب مرکز پرستاری سلامت اول آموزش دیده اند تا در انجام کارهای روزمره از جمله آماده سازی غذا، فعالیت بدنی و بهداشت شخصی به افراد مسن و بیمار کمک کنند.

همچنین در این مرکز مراقبت های 24 ساعته و شبانه روزی ارائه می شود و پرستاران این مرکز در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت گذاری هستند.

5. تشکیل یک گروه پشتیبانی

استفاده از یک گروه پشتیبانی می تواند شامل اعضای خانواده ، دوستان ، یا درخواست کمک از خدمات مراکز مراقبتی باشد.

گاهی اوقات پرستار بیمار که جزو اعضای خانواده بیمار است ، ممکن است اغلب هنگام مدیریت احساسات منفی در هنگام مراقبت از بیمار یا سالمند نیاز به حمایت داشته باشند.

در این شرایط به جای اینکه به عنوان یک پرستار سالمند، افکار ناخوشایند را درون خود نگه دارید، می توانید آزادانه و آشکارا با کسی درگروه پشتیبانی خود صحبت کنید بدون اینکه احساس گناه یا خجالت کنید.

۷ اصل مهم که پرستاران برای مراقبت از خود باید بدانند

۶. ورزش و فعالیت‌های بدنی

انجام فعالیت‌های بدنی می‌تواند شما را در فرم مناسب نگه دارد و لبخند را بر لبان شما بنشاند. هر زمان که احساس استرس می‌کنید، رقص، یوگا یا هر نوع فعالیت بدنی دیگر را امتحان کنید تا ذهن خود را آرام کرده و چشم انداز مثبت خود را نسبت به زندگی حفظ کنید.

تحرک و فعالیت‌های بدنی علاوه بر بهبود خلق و خو، می‌تواند به سلامت قلب پرستار و مراقبان بیمار منجر شود.

۷. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

پرستار بیمار یا سالمندی که دچار مشکلات جدی مانند آلزایمر و زوال عقل هستند ممکن است اغلب به دلیل مشغله زیاد، وقت کافی برای پخت غذا‌های مناسب برای خود را ندارند. با این حال، لازم است که این یک پرستار مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را برای سالم ماندن دریافت کند.

غذایی که می‌خورید به شما انرژی بیشتری می‌دهد تا چالش‌های روزانه مربوط به مراقبت را بر عهده بگیرید. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات می‌تواند باعث افزایش انرژی، کاهش سطح استرس و افزایش جریان خون شود.

۷ اصل مهم که پرستاران برای مراقبت از خود باید بدانند

استخدام یک پرستار حرفه‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای استراحت از مسئولیت‌های پرچالش مراقبت از بیمار است.

خانواده‌هایی که به دنبال استخدام یک پرستار حرفه‌ای سالمند یا بیمار هستند می‌توانند از خدمات مراقبت و پرستاری در منزل استفاده کنند.

همه مراقبین و پرستاران مرکز پرستاری سلامت اول با آموزش‌های مداوم و گسترده‌ای که دریافت می‌کنند این اطمینان را در خانواده سالمند به وجود می‌آورند که سالمند عزیز آن‌ها تحت مراقبت‌های حرفه‌ای و با کیفیت بالا قرار گرفته است و با او به شایستگی رفتار می‌شود.

مرکز پرستاری سلامت اول با داشتن مجوز از وزارت بهداشت و سال‌ها تجربه در امر ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان گرامی باشد.

کادر مجرب این مرکز در قالب نگهداری از سالمند، پرستار بیمار و پرستار کودک همواره با در نظر گرفتن آخرین استاندارد‌های خدمات مراقبتی و پرستاری به ارائه خدمت پرداخته و آسایش و امنیت عزیزان شما را اولویت اصلی خویش قرار داده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافی است که با کارشناسان این مرکز با شماره ۱۵۲۷ تماس حاصل کرده  و مشاوره رایگان دریافت کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار