مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: بسته جدید حمایت از تولید و تسهیل فضای کسب و کار از سوی سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل در جلسه کمیته فنی این اداره کل درباره بسته حمایتی گفت: در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها و به منظور حمایت از تولیدات داخلی و تسهیل در فضای کسب و کار، این بسته حمایتی که به منزله مصوبه شورای عالی استاندارد می‌باشد، برای اجرا ابلاغ شده است.

او درباره ضوابط حمایتی ابلاغ شده افزود: ورود مواد اولیه یا حدواسط تولید، توسط واحد‌های تولیدی دارای مجوز از مراجع ذی صلاح تسهیل و تسریع می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل ضمن اشاره به یکی دیگر از ضوابط حمایتی ابلاغی عنوان کرد: تصویر آگهی ثبت نام یا علامت تجاری از ضوابط اجرایی استاندارد‌های اجباری و تشویقی و طرز بکار بستن آن حذف شده است.

علایی افزود: بر اساس یکی دیگر از مفاد این بسته حمایتی، چنانچه واحد تولیدی از یک ظرف یا بسته بندی مشخص برای فرآورده‌های مختلف (استاندارد‌های متفاوت) استفاده نماید، در هنگام بازرسی و نمونه برداری، آزمون بسته بندی صرفا برای یکبار صورت می‌پذیرد و نتیجه آزمون بسته بندی مذکور برای بسته بندی سایر فرآورده‌ها قابل استفاده می‌باشد.

او در مورد ضوابط حمایتی در حوزه حلال گفت: در صورتی که کلیه فرآورده‌های یک واحد تولیدی از مواد اولیه و مواد افزودنی یکسانی در فرآیند تولید استفاده نمایند چنانچه یک محصول برای مواد اولیه و افزودنی‌ها و فرایند آن، نشان حلال دریافت کند، برای سایر محصولات نیز نشان حلال قابل تسری خواهد بود و در غیر این صورت با استناد پروانه ساخت مکلف به اخذ پروانه حلال جداگانه برای هر یک از محصولات می‌باشند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در ادامه از ابلاغ بسته حمایتی اخیر سازمان را در راستای حمایت از تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال قلمداد کرد و ابراز امیداواری کرد با اجرای این بسته حمایتی، شاهد رشد و توسعه تولیدات استان باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.