نماینده لنجان در مجلس گفت: برنامه آقای زلفی گل بسیار خوب نوشته شده، اما کلی است و در حقیقت برنامه عملیاتی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رجایی نماینده لنجان در مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم گفت: برنامه آقای زلفی گل بسیار خوب نوشته شده، اما کلی است و در حقیقت برنامه عملیاتی ندارد؛ این برنامه وضع موجود و مسیر آینده را هم نشان نداده است.

وی ادامه داد: در برنامه وزیر پیشنهادی علوم بازی زمان مشخص نیست و در نتیجه قابل سنجش هم نخواهد بود.

این نماینده گفت: موضوع تامین اعضای هیات علمی، ساماندهی کارکنان بلاتکلیف و تعارض منافع دانشگاه‌های خصوصی مسائلی است که باید به آن توجه می‌شد. دانشگاه های خصوصی به محل بنگاه‌های اقتصادی و صدور مدرک تبدیل شده‌اند.

رجایی اظهار کرد: برنامه زلفی گل ناظر به نگاهی سنتی است، در حالی که سیستم آموزش و پژوهش جهان به سمت نوآوری و تولید قدرت و ثروت رفته است. وزیر پیشنهادی علوم ۶۰۰ مقاله شیمی دارد و یک دانشمند است؛ اما ما امروز در حوزه مواد شیمیایی وارد کننده هستیم. در شرایط فعلی این مقاله آن در جهت تولید علم و نه ثروت است.

رجایی تصریح کرد: آقای زلفی گل شما در شورای مرکزی بورسیه بودید و مشکلات دانشجویانی که ظلم بزرگی به آنها در زمینه بورسیه شد را دیدید، اما این مشکلات تاکنون حل نشده است.

این نماینده بیان کرد: زلفی گل منظومه فکری اش در مسائل منسجم نیست و جریان سیاسی اش نامعلوم است و موضع گیری‌های او جای بحث دارد. به علاوه در کانون صنفی اعضای دانشگاه که آقای عارف مسئولیت آن را بر عهده دارد، وزیر پیشنهادی علوم گزینه این وزارتخانه بوده است.

رجایی در پایان یادآور شد که وزیر علوم باید نیروهای متعهد و تربیت کند و این وزارتخانه نیاز به اعضای انقلابی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار