نماینده تهران در مجلس گفت: وزارت علوم وزارت تخصص هاست. آیا یک استاد تمام شیمی با صدها مقاله ISI و بیشترین استناد به مقاله های وی لزوماً باید صلاحیت وزارت علوم را داشته باشد؟

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله ایزدخواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم گفت: ما باید در تراز دولت اسلامی وزرای پیشنهادی را بررسی کنیم که سالهاست رهبری به موضوع دولت اسلامی اشاره دارند. چهار ملاک جدی دولت اسلامی تخصص، مقابله با تضاد منافع، جوانگرایی و آرمان‌خواهی است.

وی ادامه داد: وزارت علوم وزارت تخصص هاست. آیا یک استاد تمام شیمی با صدها مقاله ISI و بیشترین استناد به مقاله های وی لزوماً باید صلاحیت وزارت علوم را داشته باشد؟ آیا وزارت علوم با سنتز ترکیبات عالی نسبتی دارد؟

ایزدخواه تصریح کرد: آقای زلفی گل می تواند علم شیمی و دانشگاه خو د را توسعه دهد. ما تا کی باور کنیم وزارت علوم با استاد تمامی تفاوت دارد؟ جوانِ کاربلدِ مسئله شناسِ سیاست پژوهِ توانمند در کشور کم نداریم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اظهار کرد: برنامه مسکن مهر را سه یا چهار جوان حدود ۳۰ ساله تدوین کردند و آقای احمدی‌نژاد آنها را به شورای عالی مسکن برد.

این نماینده یادآور شد: کسانی که سن آنها بالاست در کنار جوانان مشاورت بدهند. من هفت سالم بود که آقای زنگنه وزیر بود و امروز فرزند سوم من هفت ساله است و آقای زنگنه هنوز در مقام وزارت قرار دارد.

وی تصریح کرد: چرا به تحلیل‌های صدمن یک غاز محافل سیاسی دل می‌دهیم؟ چرا حرف رهبری را گوش نمی دهیم؟ نیمی از وزرا از جمله آقای زلفی گل برنامه تحولی ندارند و برنامه آقای زلفی گل برای وزارت علوم دارای حرف های گرد و کلی است.

ایزدخواه اضافه کرد: ما در ۶ ماه برنامه تحولی می‌خواهیم.

این نماینده در پایان به پدیده وارونگی بازار کار اشاره کرد که تحصیل کردگان بیکار هستند و کسانی که از سواد کافی برخوردار نیستند مشغول کارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار