رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در یک ماه گذشته پنج هزار سی تی اسکن در بیمارستان پیمانیه انجام شده که ۹۸ درصد آن مربوط به بیماران کووید ۱۹ بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در یک ماه گذشته پنج هزار سی تی اسکن در بیمارستان پیمانیه انجام شده که ۹۸ درصد آن مربوط به بیماران کووید۱۹ بوده است.

او افزود: روزانه به طور میانگین ۱۶۰ تا ۲۰۰ مورد سی تی اسکن مربوط به بیماران کرونایی در بخش رادیولوژی این بیمارستان انجام می‌شود که بخش اعظمی از آن مربوط به بیماران سرپایی است که از درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند و بقیه مربوط به بیماران کرونایی بستری است.

رحمانیان با اشاره به ایجاد اختلال در دستگاه سی تی اسکن بیمارستان پیمانیه جهرم در چند روز گذشته، گفت: با این حجم از بیمار و استفاده بدون وقفه از دستگاه سی تی اسکن پیش بینی می‌شد که این دستگاه دچار مشکل شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به همین خاطر از قبل هماهنگی‌های لازم با شرکت پشتیبان انجام شد تا در صورت اختلال در اولین فرصت بتوان مشکل را حل کرد، بیان کرد: به همین علت و با هماهنگی‌های مجددی که با وزارت بهداشت صورت گرفت، مهندسین مربوطه در اولین فرصت در جهرم حضور یافته و موفق به رفع مشکل و راه اندازی مجدد دستگاه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در مورد روند رسیدگی به بیماران در طول این چند روز، گفت: بیمارستان پیمانیه دارای ۲ دستگاه سی تی اسکن است که در مدت زمان از کار افتادن یکی از آن‌ها از دستگاه دوم استفاده می‌شود و بیمارانی که تشخیص بیماری آن‌ها قطعا نیاز به سی تی اسکن دارد توسط این دستگاه سی تی می‌شوند.

او بیان کرد: در این چند روز با استفاده از دیگر روش‌ها جهت تشخیص شدت بیماری در بیماران کووید۱۹، تلاش شد تا اختلالی در درمان هیچکدام از مبتلایان ایجاد نشود.

رحمانیان با اشاره به اینکه با توجه به شدت بیماری در موج پنجم، خرابی یا اختلال در عملکرد این دستگاه کاملا قابل تصور است، تصریح کرد: از همین رو در تلاشیم تا دستگاه سی تی آن‍ژیو بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی را هرچه سریعتر وارد مدار کنیم؛ هر چند این دستگاه مخصوص بیماران قلبی است، اما با توجه به شرایط، از این دستگاه نیز استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار