استاد دانشگاه شیراز گفت: محمدعلی زلفی گل از چهره‌های شاخص علم و فناوری است که در حوزه پژوهش و فناوری کار‌های قابل توجهی انجام داده و شایسته به دست گرفتن سکان هدایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید آیت الله رزمجو استاد دانشگاه شیراز در خصوص محمد علی زلفی گل گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: او دانش‌آموخته دوره دکتری تخصصی شیمی دانشگاه شیراز است و پروفسور حبیب‌الله فیروزآبادی و ناصر ایرانپور که از شیمیدانان و دانشمندان برجسته دنیا به شمار می‌روند به عنوان استاد راهنمای ایشان در مقطع دکتری بودند که این چهره‌های بین‌المللی در حال حاضر هم نظر مساعدی نسبت به صلاحیت زلفی‌گل برای به عهده گرفتن مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارند.

او به برنامه‌های پیشنهادی محمدعلی زلفی‌گل برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: دکتر زلفی‌گل برنامه قوی و منسجمی را در سه بخش ارائه داده که این برنامه در اختیار تمام دانشگاهیان قرار گرفت و خوشبختانه اکثر افراد فعال در این عرصه برنامه پیشنهادی ایشان را تائید کردند.

رزمجو ادامه داد: باور‌ها و ارزش‌های بنیادین به عنوان بخش اول از برنامه‌های زلفی‌گل محسوب می‌شود که با رویکرد ارتقای جایگاه نظام آموزشی در سطح ملی و بین المللی تدوین شده است.

او بیان کرد: محمدعلی زلفی‌گل معتقد است که در گام دوم انقلاب اسلامی و بر پایه آرمان‌های اصیل انقلاب بایستی به سمت تحول در نظام آموزش عالی کشور مبتنی بر ارتقای ظرفیت‌های دانشی، جامعه محوری، کارآمدی، خردگرایی، معنویت و عدالت در سطح ملی و بین‌المللی حرکت شتابان کرد.

رزمجو راهبرد‌های تحول آفرین را به عنوان دومین بخش از برنامه‌های دکتر زلفی‌گل دانست و گفت: در بخش راهبرد‌های تحول‌آفرین هدف ارائه رویکرد‌های اصلی نسبت به آموزش عالی در چهار سال پیش رو است که این راهبرد‌ها همسو با اسناد بالادستی علم و فناوری کشور تدوین و به نقش‌آفرینی دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی و تمدن ساز به عنوان مبدأ تحولات جامعه در عرصه‌های مختلف تأکید شده است.

او بیان داشت: برنامه‌های کلان تحول آفرین نیز در شش محور اصلی حکمرانی و مدیریت آموزش عالی، نظام آموزش تخصصی و مهارتی و تربیت اجتماعی و دینی، نظام بکارگیری و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص و متعهد، نظام پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانش‌بنیان، نظام دیپلماسی و همکاری علمی و فناوری بین المللی، زیرساخت‌های فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری تدوین شده است.

رزمجو با اعتقاد به اینکه محمدعلی زلفی‌گل تحول گرا و برنامه‌محور است، گفت: ما انتظار داریم که نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی علوم رأی بالایی بدهند، زیرا کسب رأی اعتماد بالا از سوی نمایندگان برای ارتقای جایگاه و پیشبرد اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که وزارتی راهبردی برای نظام و کشور محسوب می‌شود نقش تعیین کننده‌ای دارد.

او تصریح کرد: امیدواریم با حضور این وزیر که از دانشمندان برجسته و چهره‌های شاخص علمی است بتوانیم سهم اعتبارات علم و فناوری را افزایش بدهیم. زیرا باور داریم که دانشگاه نسل چهارم باید دانشگاهی کارآفرین و فناوری محور باشد که علم را تجاری سازی کند و در سطوح مختلف جامعه نقش‌آفرینی کند، ایده بدهد و برای رفع مشکلات کشور راهگشا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار