مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری سه پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

عطاءالله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهارداشت: پل ماشکید مهرستان بطول ۲۰۰ متر و ارتفاع چهارمتر از مهمترین پروژه‌های هفته دولت محسوب می‌شود که به عنوان یکی از دستاورد‌های مهندسی استان بعد از وقفه چند سال از ساخت آن به همت جهادی معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اعتبار افزون بر ۱۰ میلیارد تومان به اتمام رسید.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و بروز سیلاب‌های متعدد در طول سال با افتتاح این پل در زمان طغیان رودخانه‌های محلی از بروز اختلال در تردد کاربران جاده‌ای جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری از محور روستایی روتک در هفته دولت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه راه‌ها و جاده‌های امن و مناسب یکی از مهمترین زیر ساخت‌های توسعه هر منطقه محسوب می‌شود که این امر در مناطق روستایی بسیار ضرورت دارد همکاران ما در این اداره کل با وجود سخت و کوهستانی بودن محور روستایی روتک ساخت آن را بطول چهار کیلومتر و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در اولویت کاری خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه همچنین همزمان با هفته دولت امسال ساختمان فرمانداری میرجاوه با حضور مسوولان استانی به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: عملیات ساخت فرمانداری شهرستان میرجاوه با زیربنای یک‌هزار و ۵۰۰ متر از سال ۹۳ آغاز شده بود که با پیگیری‌ها و همت مضاعف مجموعه مهندسی و ساخت این اداره کل بعد از وقفه چند ساله با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در ۲ سال اخیر به مرحله بهره‌برداری رسید.

اکبری با اشاره به اینکه ساختمان فرمانداری میرجاوه شامل سالن نشست با گنجایش ۱۰۰ نفر و ۳۲ اتاق و دفتر کارفرماندار، معاونان و کارشناسان است ادامه داد: کلنگ زنی ساخت کمربندی غربی شهر زاهدان همزمان با هفته دولت انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این پروژه راهسازی بطول ۱۴ کیلومتر و با اعتبار افزون بر ۱۹۰ میلیارد تومان می‌تواند ضمن کاهش تصادفات جاده‌ای در این محدوده و برخورداری شهروندان از محور ارتباطی مناسب سبب اشتغالزایی مستقیم ۲۱۰ نفر از بومیان منطقه شود.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار