یک مقام کره جنوبی از بررسی احتمال پذیرش مهاجران افغانستانی از سوی سئول خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مشاور امنیت ملی کره جنوبی در سخنانی گفت این کشور در حال بررسی پناه دادن افغانستانی‌های هم پیمان کشورش است.

بر پایه این گزارش، «سوه هون» (Suh Hoon) گفت کشورش در حال بررسی پذیرش افغانستانی‌های هم پیمان و انتقال آن‌ها به این کشور آسیایی است.

طبق اعلام خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، مشاور امنیت ملی کره جنوبی در نشستی پارلمانی گفت: ما این مسأله را به عنوان یک مشکل درک می‌کنیم و وظیفه‌ای ملی داریم تا برای آن‌ها پناهگاهی امن فراهم کنیم. ما در حال بررسی اقداماتی از جمله گزینه‌هایی برای انتقال آن‌ها به اینجا هستیم.

اظهارات این مقام کره جنوبی در حالی بیان شده است که امروز «چونگ ایویی یونگ» وزیر خارجه کره جنوبی نیز خطاب به قانونگذاران این کشور تایید کرد آمریکا درخواست کرده است از پایگاه نظامی کره جنوبی به عنوان مکانی برای اسکان افراد تخلیه شده در افغانستان استفاده شود. وزیر خارجه کره جنوبی همچنین اعلام کرد که شماری از افغانستانی‌ها به سئول در شماری از پروژه‌های بشردوستانه در ۲۰ سال گذشته کمک کرده اند.

گفتنی است روز شنبه نیز نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرده بود آمریکا در حال بررسی طرح استفاده از پایگاه‌های آمریکایی در سراسر جهان از جمله پایگاه این کشور در کره جنوبی به عنوان مکانی برای اسکان موقت ده‌ها هزار پناهجو از افغانستان است.

ساعاتی پیش جان کربی، سخنگوی پنتاگون از تخلیه ۴۲ هزار نفر از افغانستان خبر داد. جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ما ۴۲ هزار را از افغانستان از زمان آغاز عملیات خروج (از این کشور) تخلیه کردیم. ما نقش کشور‌هایی مانند قطر و آلمان را در حمایت از روند خروج از افغانستان ارج می‌نهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار