رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به وزش باد شدید، طی ۲ روز آینده پدیده گرد و غبار محلی در استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، نشمیل احمدیانی  رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی امروز در استان، اظهار داشت: طی ۲ روز آینده شاهد وزش باد شدید در بعضی از ساعات شبانه روز هستیم به طوری که برای نیمه شمالی استان به ویژه در روز چهارشنبه در محدوده هشدار پیش بینی می‌شود.

احمدیانی با اشاره به اینکه این شرایط سبب پدیده گرد و خاک در استان می‌شود، افزود: این وضعیت در نیمه شمالی سقز، دیواندره، زرینه، هزارکانیان، بانه و بیجار و نوار شرق استان بیشتر مشاهده می‌شود.

او  ادامه داد: با توجه به این شرایط توصیه می‌شود که کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و مردم نیز از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و کم استحکام تردد نکنند.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از امروز تا روز جمعه دمای هوا در طول ساعات روز روند افزایشی دارد و در مجموع حدود سه تا چهار درجه سانتی‌گراد بالاتر می‌رود.

احمدیانی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته قاملو با دمای ۹ درجه خُنک‌ترین و سروآباد با دمای ۳۹ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز مابین ۱۷ و ۳۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: هواشناسی ، گرد و غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.