وزارت دفاع آمریکا از تخلیه ۴۲ هزار نفر از افغانستان در پی خروج از این کشور خبر داده بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از خروج شمار بیشتری از افراد از افغانستان خبر داد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ما ۴۲ هزار را از افغانستان از زمان آغاز عملیات خروج (از این کشور) تخلیه کردیم. ما نقش کشور‌هایی مانند قطر و آلمان را در حمایت از روند خروج از افغانستان ارج می‌نهیم.

او در ادامه افزود: فرودگاه کابل ایمن شده است و ما گزارشی در خصوص هیچ حادثه‌ای - به استثنای کشته شدن یکی از نیرو‌های افغانستانی - دریافت نکردیم.

سخنگوی پنتاگون در ادامه تصریح کرد: سران ما در میدان، مراقب اوضاع در فرودگاه کابل هستند و ما هرآنچه که در توان داریم، برای حفظ امنیت بکار می‌بندیم. ما به حفظ دسترسی به فرودگاه کابل پایبندیم.

کربی افزود: ورود به فرودگاه کابل نیازمند هماهنگی مداوم با طالبان است. ما تلاش داریم تا سطح ازدحام در محوطه فرودگاه کابل را کاهش دهیم. ما از هویت افرادی که در تیراندازی در فرودگاه کابل دست داشتند؛ اطلاعی نداریم؛ اما بر ادامه حفظ امنیت فرودگاه تمرکز داریم.

جان کربی همچنین گفت: توانایی ما در اجرای روند تخلیه از فرودگاه کابل افزایش یافته است. هدف کنونی ما اجرای عملیات تخلیه از طریق فرودگاه کابل است و تصمیم برای بکارگیری فرودگاه‌های دیگری نظیر بگرام هنوز اتخاذ نشده است.

او گفت: تمرکز ما پایان دادن به روند تخلیه از کابل تا پایان ماه جاری (میلادی) است.

گفتنی است آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در سخنانی از خارج ساختن حدود ۳۰ هزار نفر از افغانستان تا کنون خبر داده بود.

بلینکن به شبکه فاکس نیوز گفته بود: اوضاع در کابل به شدت بهم ریخته است و ما جمعی از مردم را دیده ایم که در نزدیکی فرودگاه حضور داشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار