مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کار‌های نوین معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: تاکنون ۶۲۰۱ شرکت دانش بنیان که ارزیابی فناوری شده، مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم ملونی، مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کار‌های نوین معاونت علمی ریاست جمهوری در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: هم اکنون ۶۲۰۱ شرکت دانش بنیان که ارزیابی فناوری شده و دانش بنیان بودن محصول یا فرایند آن‌ها مورد تایید است در کشور فعالیت می‌کنند. 

او افزود: باید به این نکته مهم توجه داشت که همه این شرکت ها شناسنامه دار هستند و طی چند سال اخیر با فرآیند رو به توسعه رو به رو بوده ایم؛ تاکنون رشد ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان محقق شده است و با پیش بینی های انجام شده امیدواریم این شرکت ها نقش بیشتری را در توسعه اقتصادی کشور به خود اختصاص بدهند.

کیوان کهزادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان در ادامه این برنامه گفت: شرکت های دانش بنیان در زمینه تجاری سازی با چالش های بسیاری رو به رو هستند؛ در واقع شرکت هایی که مشتری آن ها دولت و شرکت های نیمه دولتی است با معیوب بودن زیر ساخت های قانونی مواجهند.

او بیان کرد: بنابراین نیاز است مجلس شورای اسلامی، قوانینی را برای بسترسازی فروش آسان محصولات دانش بنیان فراهم کند؛ البته دولت هم باید این قوانین را به خوبی اجرا کند. از طرفی خود شرکت ها هم باید بتوانند تکنیک های تجاری سازی را تقویت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار