رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس از وارد شدن فشار به نمایندگان مجلس برای ندادن رای مخالف پرده برداری کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی جدی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه اول شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد ماده ۱۱۰ آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس این ماده قطع کلام ناطق و عدم مراعات سکوت از طرف نمایندگان و هرگونه تهمت، توهین و تظاهراتی که موجب بی نظمی مجلس باشد، ممنوع است.

نماینده مردم شیروان در مجلس افزود: شأنیت و موجودیت مجلس طرح نظرات نمایندگان موافق و مخالفان است، چرا که نمایندگان با سلایق و تفکرات مختلف در مجلس حاضر شده و نماینده مردم هستند. اگر قرار باشد شخصی به عنوان مخالف یا موافق سخنرانی کند، نگاه خوبی به وی نباشد یا از طرف برخی وزرا یا ادارات کل استان‌ها به نماینده فشار وارد شود، شأن مجلس زیرسوال می‌رود.

وی اضافه کرد: باید با شنیدن نظرات موافق و مخالف بدون برخورد نامناسب، تصمیمات پخته بگیریم تا در ادامه با حفظ شأنیت مجلس به وظیفه نظارتی خود بپردازیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، تذکر وی را وارد و بجا دانست و گفت: امیدوارم همه ما همت کنیم این بند از آیین نامه مجلس را همانند بقیه مواد با دقت اجرا کنیم و اجازه دهیم حرف موافق، مخالف و وزیر پیشنهادی به درستی شنیده شود و شاهد عکس العمل‌هایی که شاید برای مجلس مناسب نباشد، نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار