معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تبریک روز پزشک، گفت: بهترین هدیه برای قدردانی از تلاش بی وقفه پزشکان و مدافعان سلامت رعایت اصول بهداشتی و کاهش آمار ورودی به بیمارستان‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتقاد از کم توجهی عده‌ای به توصیه‌های کارشناسان بهداشت و درمان مبنی بر لزوم ماندن در منزل و پرهیز از ایجاد و حضور در تجمعات برای جلوگیری از شیوع کرونا، به خبرنگاران گفت: با افزایش توجه همگانی به این مسئله مهم، بیماری کووید۱۹، زودتر مهار می‌شود.

او افزود: در شرایطی که کادر درمان همگام با دیگر اعضای مجموعه سلامت، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با تحمل سختی‌های فراوان، فداکارانه در عرصه خدمت به مردم و مبتلایان به کرونا حضور دارند، برخی از افراد مبتلا و ناقل بی علامت به تصور اینکه در ظاهر سالم هستند، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

ایلامی یادآور شد: مهمترین دلگرمی پزشکان و کادر درمان، توجه بیشتر مردم به رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه است تا با همکاری همه بخش‌ها و آحاد جامعه، هرچه سریعتر با قطع زنجیره انتقال کروناویروس این بحران ریشه کن شود.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حال حاضر بیش از پنج هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس بستری هستند که بیش از چهارصد نفر از این بیماران به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار