رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: رشته‌های جدید از جمله گیاهان دارویی و صنایع دستی برای اولین بار در اردبیل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امید علاف اکبری، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: این مرکز به مرکزی پیشرو، فعال، کارآمد، موثر، مجهز و سرشار از هویت اسلامی، انقلابی و ایرانی در بین مراکز علمی کاربردی کشور تبدیل شده و پاسخگوی نیاز استان و کشور در زمینه آموزشی، تحقیقاتی و مهارت‌آموزی خواهد بود.

او افزود: با استفاده از ظرفیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مجوز رشته صنایع دستی- فرش دستباف را در مقطع کاردانی اخذ کرده‌ایم که در مهرماه سال جاری دانشجو پذیرش خواهد کرد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: این مرکز با اتحادیه فرش دستباف استان برای جذب دانشجو و بهره‌گیری از کارگاه‌های اتحادیه در آموزش‌های عملی این رشته همکاری خواهد کرد.

علاف اکبری افزایش تعداد دانشجو و مدرسان با مدارک علمی متناسب، اخذ مجوز برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی و کسب رتبه قابل قبول در بین مراکز علمی کاربردی کل کشور، رتبه پنجم در بین مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و رتبه اول در مناظره دانشجویی بین دانشجویان استان را از افتخارات مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل ذکرکرد.

او با بیان اینکه مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل با بهره‌گیری از کارکنان و مدرسان مجرب و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توانسته جایگاه مناسبی در استان داشته باشد، ادامه داد: این مرکز از نظر فضای آموزشی، چون کلاس، آزمایشگاه و سایت کامپیوتری در مقایسه با مراکز دیگر استان در سطح مناسبی قرار دارد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل افزایش کیفیت تدریس و رشته‌های مقطع‌دار و کاربردی و ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی، توسعه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و برگزاری وبینار و همایش مرتبط با رشته‌های موجود در مرکز را از برنامه‌های اولویت‌دار برای تقویت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل ذکرکرد.

او افزود: جهاد دانشگاهی یک نهاد پیشرو در عرصه علم و فناوری با روحیه‌ای انقلابی و جهادی بوده و می‌تواند پروژه‌هایی با ریسک بالا را با خودباوری شروع و با روحیه خستگی‌ناپذیر و کمترین هزینه به نتیجه مطلوب برساند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.