معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: بوستان‌های سبز مشهد به منظور حفظ و ارتقاء کیفیت محیط زیست شهری همگام با ارتقاء سلامت شهروندان توسعه می‌یابد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: توسعه بوستان‌های سبز یکی از روش‌های نوین در مدیریت فضا‌های سبز شهری است که در آن، به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز، از روش‌های غیر شیمیایی و کاملاً همسو با محیط زیست استفاده می‌شود.

او افزود: در بوستان‌های سبز بر خلاف سایر بوستان‌های شهری، برای کنترل آفات و بیماری‌ها از سموم شیمیایی استفاده نمی‌شود و در مقابل از روش‌های کنترل بیولوژیک، کنترل مکانیکی و کنترل فیزیکی استفاده می‌گردد که کاملاً همسو با محیط زیست است و هیچ عوارض جانبی برای طبیعت شهری نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید



معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۶ بوستان سبز در شهر مشهد شامل بوستان پردیس در منطقه ۲، بوستان بلال در منطقه ۳، بوستان گلسار در منطقه ۷، بوستان آبادگران در منطقه ۸، بوستان وکیل آباد در منطقه ۹ و بوستان فدک در منطقه ۱۰ به عنوان بوستان سبز معرفی شده اند و نظارت در هر کدام از این بوستان ها، بر عهده یک کارشناس گیاه پزشک مستقر در هر کدام از مناطق است.

یعقوبی بیان کرد: توسعه این بوستان‌ها مزایایی همچون کاهش مصرف قابل توجه سموم شیمیایی در فضای سبز، کاهش مخاطرات زیست محیطی، کمک به استفاده از تکنیک‌های کم خطر در کنترل جمعیت آفات و عوامل بیماری زا و نیز حذف تدریجی روش‌های قدیمی و پر خطر را دارد.

او تصریح کرد: مشهد اولین کلانشهری در کشور است که در زمینه توسعه این گونه از بوستان‌ها اقدام کرده و در شرایط حال حاضر و افزایش معضلاتی نظیر آلودگی هوا و افزایش معنادار آمار مبتلایان به بیماری‌های خاص، اهمیت کاهش استفاده از سموم شیمیایی در محیط‌های شهری دوچندان شده و موجب خواهد شد تا خانواده‌ها و به ویژه افراد سالخورده و توان یاب با اطمینان بیشتری از فضا‌های سبز شهری استفاده کنند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.