معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در پیک پنجم کرونا دارو‌های این بیماری در ۵۰ داروخانه منتخب شهر کرمانشاه توزیع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در هر کدام از شهرستان‌های استان یک داروخانه برای توزیع دارو‌های کرونا مشخص شده، گفت : ۳۰ تا ۴۰ داروخانه روزانه که نزدیک مطب متخصصان عفونی، داخلی و ریه قرار دارند برای سهولت دسترسی بیماران، دارو‌های کرونا را توزیع می‌کنند.

او به راه اندازی مراکز بستری موقت برای بیمارانی که طبق نظر پزشک معالج نیاز به تزریق رمدسیویر دارند، اما نیاز به بستری ندارند، اشاره کرد و گفت : این مراکز بستری موقت در بیمارستان‌های گلستان، امام رضا (ع) و ارتش راه اندازی شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تا کنون توزیع داروی کرونا خارج از شبکه رسمی نداشته ایم، افزود: با نظارت‌های مستمر، دارو‌های بیماران کرونایی تنها در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود و فروش در بازار آزاد ممنوع است.

 محمدی افزود: در حال حاضر بیشترین دارویی که برای بیماران سرپایی تجویز می‌شود قرص فاویپیراویر است که تحویل داروخانه‌های منتخب می‌شود و برای بیمارن بستری نیز داروی رمدسیویر کاربرد بیشتری دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.