پورذهبی گفت: همه مسلمان و مقید به خواندن نماز هستند، ولی اقامه نماز به معنای ترویج این فریضه الهی، مختص فرد و یا دستگاه خاصی نیست و باید با تقسیم مسوولیت در این زمینه تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در جلسه شورای اقامه نماز کردستان اظهار داشت: گاهی مشاهده می‌شود که خود مدیران اجرایی هم در اقامه نماز مشارکت ندارند و تلاشی برای ترویج این فریضه انجام نمی‌شود.

پورذهبی همزمانی جلسات اداری با وقت اذان و نماز را نوعی بی توجهی به این فریضه دانست و افزود: از کل زندگی تنها نماز برایمان می‌ماند و بقیه آن شامل جلسات می‌شود و برای ترویج این فرهنگ همه باید پای کار باشند.

او با تاکید بر لزوم تقویت شبکه ائمه جماعت در استان، اضافه کرد: در کنار همه کار‌هایی که برای ترویج این فرهنگ انجام می‌شود باید برای اقامه نماز ابتکار عمل داشت و جوانان را با محتوای مناسب به ادای آن جذب کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه اقامه نماز به معنای توجه به محتوای آن است، افزود: نمازخوان زیاد است و باید باطن این فریضه الهی را زنده کرد.

پورذهبی به سه شاخصه اصلی نماز یعنی ادای اول وقت، با حضور قلب و اقامه آن به جماعت اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر در هر سه بخش چالش‌هایی داریم که اگرچه ادای نماز در اول وقت انجام می‌شود، ولی حضور در نماز جماعت بسیار کمرنگ بوده و در دستگاه‌های اجرایی هم شاهد اهمیت دادن به این موضوع نیستیم.

او با بیان اینکه دفاتر کار مدیران اجرایی به بهترین نحو آراسته و شیک است، افزود: این در حالی است که مکانی که به عنوان نمازخانه در نظر گرفته می‌شود نامناسب بوده و گاهی برای تجهیزات اولیه آن دست به دامان دیگر دستگاه‌های مرتبط با اقامه نماز می‌شوند در حالی که متولی نماز هیچ دستگاه و اداره خاصی نیست.

نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار احیای دبیر ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه اقامه نماز نیازمند این مساله است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار