سرعت اینترنت ماهواره ای رکوردی جدید را ثبت کرد

به تازگی رکوردگیری جدیدی درباره سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک انجام شده که نشان داد سرعت این سرویس افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسپیس ایکس به مدیریت ایلان ماسک به تازگی سرویس جدید اینترنتی را راه اندازی کرده که اینترنت پرسرعت را به مردم در هر نقطه‌ای از سراسر دنیا ارائه می‌دهد. این اینترنت پرسرعت به نام استارلینک بین مردم شناخته می‌شود و با خرید یک دیش ، مودم و هزینه خرید اشتراک در اکثر مناطق دنیا در هر قاره‌ای قابل دسترسی است.


بیشتر بخوانید


اسپیس ایکس قصد دارد تعداد ماهواره‌ها را افزایش بدهد

چندی قبل میانگین سرعت دانلود این اینترنت از ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه گذشته و سقف و کف سرعت نیز ۴۲۲ و ۲.۲ مگابیت بود. اما در آخرین رکوردگیری سرعت اینترنت فضایی استارلینک افزایش چشمگیری پیدا کرد و به ۱۷۶ مگابایت بر ثانیه رسیده است. کاربران اروپایی که از این اینترنت پر سرعت استفاده می‌کنند در حال حاضر به این سرعت دسترسی دارند. میانگین سرعت برای کاربران آمریکایی مشترک استارلینک هنوز ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه است و میزان تاخیر هم ۳۳ میلی ثانیه در این قاره گزارش شده است.

تصویر لوگو استارلینک

شرکت اسپیس ایکس که متولی فرستادن ماهواره‌ها به فضا برای گسترش اینترنت در سراسر دنیا است، قصد دارد که تعداد ماهواره‌های مستقر در مدار را افزایش بدهد و امیدوار است با این افزایش تعداد، میزان تاخیر را به کمتر از ۲۰ میلی ثانیه برساند. در حال حاضر ماهواره‌های استارلینک پوشش حدود ۱۰۰ درصدی در تمام نقاط کره زمین دارند، اما برای رسیدن به سرعت بالاتر و تاخیر بسیار پایین تر، لازم است تعداد ماهواره‌هایی که در مدار قرار دارند افزایش پیدا کند.

هدف نهایی شرکت اسپیس ایکس در این پروژه استقرار ۱۲ هزار ماهواره در مدار زمین است. این ماهواره‌ها در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از زمین مستقر شده اند و به صورت شبکه به یکدیگر متصل شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
12هزار تا چجوری فضا میفرستید?
اینجا ما یکی میفرستیم تا یکسال جشن میگیریم خبر پخش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
چرا انجا افتاده؟؟؟!!!
آخرین اخبار