کتاب «چقن بسته» مجموعه اشعارمنصور دهقان قهفرخی از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تولید و منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الله شیروانی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب «چقن بسته» مجموعه اشعار منصور دهقان قهفرخی از سوی حوزه هنری تولید و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

او افزود: کتاب شعر محلی (شعر گویشی) «چقن بسته» عنوان تازه‌ترین اثر حوزه هنری است که اشعار منصور دهقان قهفرخی با گویش شیرین قهفرخی را در بر دارد.


بیشتر بخوانید


شیروانی اضافه کرد: در این کتاب علاوه بر استفاده از قالب‌های گوناگون شعری و پرداختن به موضوعات اجتماعی، فرهنگی، عاشقانه و غیره، از بسیاری از ضرب‌المثل‌ها، کنایه‌ها و طنز‌های تلخ و شیرین محلی نیز استفاده شده است.

او ادامه داد: بیشتر اصطلاحات محلی این کتاب با توضیح در پاورقی آمده است و مخاطب به راحتی میتواند با اصلاحات و لغات محلی گویش قهفرخی به درستی آشنا شود.

شیروانی اظهار داشت: انگیزه شاعر این مجموعه احیای گویش و فرهنگ بومی فرخ‌شهر (قهفرخ)، یکی از شهر‌های چهارمحال و بختیاری، بوده است.

او گفت: کتاب حاضر برگزیده‌ای از اشعار محلی قهفرخی در قالب‌های غزل، مثنوی، دوبیتی و رباعی است که حاصل چندین سال تلاش شاعر در عرصۀ شعر محلی می‌باشد.

شیروانی افزود: حوزه هنری توجه به زیست بوم وآثار محلی در همه زمینه‌های هنری را در دستور کار خود دارد و از آثار هنرمندان استان در همه زمینه‌های هنری با نگاه محلی و بومی حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار