شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در تماسی تلفنی با نخست وزیر انگلیس بر افزایش تلاش‌ها برای حل بحران افغانستان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوای عربی، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، روز یکشنبه با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس طی تماسی تلفنی آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری قطر، در این تماس تلفنی دو طرف بر اهمیت ادامه گفتگو‌ها و تشدید تلاش‌های لازم برای دستیابی به آشتی ملی و انتقال مسالمت آمیز قدرت به نفع مردم افغانستان تاکید کردند.

علاوه بر این، دو طرف ضمن تاکید بر تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور، به گفتگو در مورد تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک پرداختند.  نخست وزیر انگلیس از امیر قطر برای تلاش‌های دوحه در مذاکرات روند صلح افغانستان تشکر کرد.

روز  شنبه نیز شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در ملاقات با سیمون گاس، فرستاده نخست وزیر انگلیس در افغانستان، بر تلاش دولت قطر بر اهمیت حفاظت از غیرنظامیان در افغانستان و ضرورت تشدید تلاش‌های لازم برای دستیابی به آشتی ملی تاکید کرد و اعلام کرده بوده که از هیچ تلاشی برای حمایت از مردم افغانستان از راه دیپلماسی دریغ نخواهد کرد.

قطر میزبان مذاکرات بین آمریکا و طالبان بود که منجر به توافق برای خروج نیرو‌های ناتو از افغانستان شد.

 پس از فرار اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان به امارات، طالبان هفته گذشته توانست بدون هیچ مقاومتی کنترل کابل، پایتخت این کشور را بدست بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار