رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره از تیمار دو بهله عقاب طلایی و رها سازی آنها در طبیعت منطقه حفاظت شده چلچمه و سارال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مسعود عسکری  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره گفت:  دو پرنده شکاری کمیاب با نام عقاب طلایی  که آسیب دیده بودند، دو هفته قبل توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل داده شد که پس از درمان، تغذیه و اطمینان از بهبود و کسب سلامتی در طبیعت و زیستگاه‌های منطقه چلچمه رهاسازی شدند.

عقاب طلایی گونه‌ای ارزشمند و در حال انقراض است که یکی از قویترین و با شکوه‌ترین پرندگان شکاری و گونه تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد؛ این گونه با شکوه در هنگام شکار تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. 

این پرنده منقار بسیار قوی و محکمی دارد و در هنکام پرواز بالها، کمتر به بالا خم شده و تقریباً مسطح هستند. تک همسر بوده و تا آخر عمرش پیوند این جفت برقرار باقی می‌ماند.

وسعت قلمرو عقاب طلایی به ۹۰ کیلومتر مربع می‌رسد و طعمه ۶ تا ۷ کیلوگرمی را در حین پرواز حمل می‌کند و بهترین کنترل کننده جوندگان و خزندگان بوده و انقراض آن ضربه بسیار بزرگ به طبیعت و حیات وحش را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.