رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز گفت: با برداشت هویج و صیفی‌جات در برخی استان ها و ورود آن به بازار، تا نیمه شهریورماه قیمت هویج کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا جمالی‌پور رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز در خصوص آخرین وضعیت هویج در میدان میوه و تره بار این شهر گفت: هر ساله در تیرماه و مردادماه، کمبود هویج وجود داشته است، اما امسال به دلیل دلال‌بازی‌ها و وضعیت بیماری کرونا، این کمبود پررنگ‌تر شد.

او افزود: با برداشت هویج و صیفی‌جات در استان‌های اصفهان، مرکزی، فارس و شهرستان دزفول و ورود آن به بازار، تا نیمه شهریورماه قیمت هویج کاهش می‌یابد و از تب و تاب خواهد افتاد.

جمالی‌پور  با بیان اینکه هر کیلوگرم هویج در میدان میوه و تره بار اهواز ۱۹ هزار تومان قیمت دارد، تصریح کرد: با بالا رفتن قیمت هویج، میزان خرید مردم از این کالا کاهش یافته است و اگر قیمت آن دوباره افزایش یابد، خریداری برای هویج وجود نخواهد داشت.

 رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز بیان داشت: برای تامین هویج بازار امسال، دلالان از آب گل‌آلود ماهی گرفتند و در تحویل و توزیع آن به عوامل پخش، اخلال ایجاد کردند.

این مقام مسئول گفت: پارسال به دلیل شرایط کرونا، قیمت زنجبیل نیز تا هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود، در صورتی که زنجبیل هیچ تاثیری در بیماری کرونا نداشت و در حال حاضر نیز به دلیل وارداتی بودن زنجبیل، قیمت هر کیلوگرم آن حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.