سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: از ۱۰ خرداد تا ابتدای شهریور امسال ۶۰ میلیون و ۸۵۲ هزار لیتر آبرسانی سیار به وسیله تانکر در استان اصفهان انجام شد که در طول ۵۵ سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهرداد خورسندی سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: توزیع حدود۶۱ میلیون لیتر آب در قالب پنج هزار و ۶۶۹ تردد تانکر در ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستای استان توزیع شد.

وی با بیان میزان متوسط تولید آب آشامیدنی در استان ۱۳ هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه، خاطرنشان کرد: مقدار مصرف آب در برخی ساعات افزون بر ۱۸ هزار لیتر است.

خورسندی، دلیل اصلی رشد فزاینده آبرسانی سیار در امسال را افزایش بی‌سابقه گرمای هوا و مصرف بیشتر آب عنوان کرد و افزود: متوسط دمای بهار و تابستان امسال بیش از سال‌های گذشته بوده است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به کسری آب آشامیدنی بین سه هزار و ۲۰۰ تا چهار هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه دراستان اظهارکرد: آبرسانی سیار با هدف جبران میزان کسری در مناطق شهری و روستایی انجام شد.

خورسندی با یادآوری افزایش بی سابقه دمای هوا در نیمه خرداد و آغاز تنش آبی در منطقه، تصریح کرد: همین امر کاهش فشار و قطعی آب در شبکه را در بسیاری از مناطق شهری و روستایی به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: در یک هفته اخیر با توجه به تعطیلات مرتبط با محدودیت‌های کرونایی و همزمانی با تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) ۸۸۵ هزار لیتر آبرسانی سیار بوسیله ۹۶ تانکر انجام شد که سهم مناطق روستایی بیش از نواحی شهری بود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تصریح به محدودیت تعداد تانکر‌های آبی، گفت: به دلیل استفاده از اتومبیل مخزن‌دار بخش خصوصی و پرداخت هزینه کرایه، نه تنها درآمدی برای شرکت حاصل نشد بلکه بار مالی زیادی در پی دارد.

خورسندی تصریح کرد: پارسال آبرسانی سیار بصورت موردی بود و امسال بطور گسترده انجام گرفت.

وی افزود: آبرسانی سیار تا نیمه شهریور و تا زمان خنک شدن هوا ادامه دارد.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را تحت پوشش دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.