رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد گفت: پارسال ۴۶ دختر زیر ۱۵ سال به دلیل ازدواج در این شهرستان ترک تحصیل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین عسگری مهرور، رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد با اشاره به ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر بازمانده از تحصیل در این شهرستان در سال گذشته گفت: ۴۶ دختر زیر ۱۵ سال به دلیل ازدواج در این شهرستان ترک تحصیل کردند و برخی از دختران شهرستان پس از اتمام کلاس ششم در سالتحصیلی بعد ثبت نام نمی‌کنند که این امر از دیگر دلایل بازماندن برخی از دختران از تحصیل در سال گذشته بوده است.

او جذب بازار کار شدن پسران و کرونا را از دیگر دلایل بازماندن از تحصیل دانش آموزان این شهرستان در سال گذشته دانست و افزود: در سال تحصیلی گذشته ۶۷ دانش آموز اسدآبادی کلاس اولی به دلیل شرایط کرونا از تحصیل بازماندند.

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد در ادامه با اشاره به بیش از دو هزار کلاس اولی اسدآبادی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در شهرستان تصریح کرد: درسال گذشته به دلیل آموزش فضای مجازی و دسترسی نداشتن برخی از دانش آموزان شهرستان به گوشی هوشمند و تبلت سه هزار دانش آموز نتوانستند وارد فضای مجازی در سامانه شاد شوند.

عسگری با بیان اینکه نیکوکاران شهرستان سال گذشته ۱۳۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند شهرستان تهیه و به این دانش آموزان اهدا کردند ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با احتساب کلاس اولی‌ها بدون شک سه هزار دانش آموز فاقد گوشی هوشمند و تبلت بوده و نمی‌توانند وارد سامانه شاد شوند.

او همچنین از افتتاح و بهره برداری مدرسه روستای چارق و سمیران در مهرماه سال جاری خبر داد و یاد آور شد: مدرسه ترک برکت روستای وندر آباد در دو طبقه و ۱۲ کلاس در حال ساخت بوده که عملیات اجرایی آن از اوایل تیرماه آغاز شده ودر این مدت مدت با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از روند ساخت چشمگیری برخوردار است و قطعا تا پایان سال این طرح نیز قابل افتتاح و بهره برداری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد میزان پیشرفت فیزیکی مدارس روستا‌های ماوا، قاضی مردان، مدرسه شهرک سید احمد شهر اسدآباد و مدرسه شهید رضایی را ۵۰ درصد برشمرد و بیان کرد: روستا‌های شیلاندر، گنجه، گدارپهن، نعمت آباد، چشمه بید از جمله روستا‌هایی هستند که نیازمند ساخت و احداث مدرسه بوده و این امر در دست پیگیری قرار دارد و با مصوب شدن آن امسال کلنگ زنی مدارس این روستا‌ها انجام خواهد شد.

عسگری مهرور در ادامه تعداد فرهنگیان این شهرستان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد و یاد آور شد: با آغاز واکسیناسیون فرهنگیان تاکنون در این شهرستان ۸۵ درصد فرهنگیان واکسینه شده‌اند، ضمن اینکه برای رفاه حال فرهنگیان و به منظور جلوگیری از هرگونه تجمع در مرکز تجمعی واکسیناسیون شهر اسدآباد واکسیناسیون فرهنگیان با همکاری دانشکده علوم پزشکی در درمانگاه فرهنگیان شهر در حال انجام است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.