رئیس جمهور اوکراین به دنبال تنش با مسکو، دستور مسدود کردن وبگاه‌های ۱۲ شرکت روسی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز یکشنبه، با به اجرا گذاشتن تصمیم شورای امنیت ملی این کشور، دستور مسدود کردن  وب سایت‌های ۱۲ شرکت روسی را صادر کرد تا از دسترسی شهروندان کشورش به آن‌ها جلوگیری کند.

دفتر زلنسکی فرمان شورای امنیت ملی اوکراین مبنی بر مسدود کردن وب سایت‌های ۱۲ شرکت از جمله وبگاه‌های رسانه‌ها، انجمن‌های تاریخی و خیریه و همچنین دو سایت که به گفته کی‌یف با دنیس پوشیلین، رهبر جدایی‌طلبان شرق اوکراین مرتبط هستند را صادر کرد.

چندی پیش نیز اوکراین دستور تحریم ۱۱ سازمان و شرکت روسی از جمله سازمان همکاری‌های خارجی روسیه تحت نظارت وزارت خارجه این کشور را صادر کرد.

بر این اساس، سازمان همکاری‌های خارجی روسیه، شرکت حمل و نقل ولگا دنپر، کارخانه‌های تعمیر هواپیمای شماره ۳۲۲ و شماره ۵۱۴، مرکز تعمیر کشتی دال زاوود، شرکت ماشین سازی سومورماش-۲ام و شرکت اسنابکوم از سوی اوکراین تحریم شدند.

این اقدام در پرتو تنش سیاسی بزرگی است که از سال ۲۰۱۴ در رویداد‌های کی‌یف در روابط اوکراین و روسیه حاکم شده است که منجر به کودتا و تغییر قدرت در اوکراین  شد. از آن زمان، منطقه دونباس در شرق اوکراین شاهد بحران نظامی-سیاسی اوکراین و روسیه بود و این رویداد‌ها همچنین منجر به تنش زیادی در شبه جزیره کریمه شد. این تنش‌ها در نهایت در مارس ۲۰۱۴، با برگزرای یک همه پرسی مردمی منجر به الحاق کریمه به روسیه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار