رئیس اتاق اصناف استان فارس گفت: به دنبال اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی ۶ روزه کشور برای قطع زنجیره کرونا، ۹۸ درصد صنوف در استان با مصوبات و تصمیمات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا همکاری و همراهی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف استان فارس گفت: طی یک هفته گذشته به جز مشاغل ضروری، از سایر مشاغل خواسته شده بود که فعالیت خود را متوقف کنند که این اتفاق افتاد و به جز مواردی بسیار اندک که منجر به تذکر و یا پلمب صنف متخلف شد، سایر صنوف همکاری بسیار خوبی داشتند.

او ادامه داد: صنوف در هر مقطعی که نیاز شده همکاری لازم را داشته‌اند، اما اگر رعایت دستورالعمل‌ها فقط به صنوف ختم شود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و زنجیره کرونا قطع نخواهد شد.

هاشمی اظهار داشت: ازدحام اصلی جمعیت که عامل اصلی شیوع کرونا محسوب می‌شود در ادارات و بانک‌ها است و باید برای این مسئله چاره اندیشی شود.

رئیس اتاق اصناف استان فارس افزود: در زمان فعالیت صنوف ضروری و گروه یک به همه آن‌ها اعلام شد که اولویت اصلی رعایت اصل فاصله گذاری و استفاده از ماسک است و به مراکز تجاری و پاساژ‌ها تاکید شد که به افراد  بدون ماسک در بدو ورود به این مراکز ماسک داده شود.

هاشمی گفت: بابت توقف فعالیت‌ها و تعطیلی، اصناف آسیب بسیار می‌بینند، اما به خاطر حفظ سلامت شهروندان، صنوف این مشکلات را به جان خریدند تا این ویروس ریشه کن شود، اما انتظار است که سایر بخش‌ها و مجموعه‌ها هم رعایت کنند تا از بار فشاری که به صنوف وارد می‌شود کاسته شود.

او ادامه داد: طی هفته جاری و روز‌های پیش رو نیز محدودیت‌های اخیر در خصوص فعالیت صنوف همچنان به قوت خود باقی است و فقط مشاغل گروه یک و مشاغل ضروری مجاز به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار