عادلی گفت:پرونده کودک قمی که در یکی از کلینیک های قم جان باخته بود، در حال رسیدگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید حسن عادلی،رئیس سازمان نظام پزشکی قم در گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران، اظهار کرد: مدافعان سلامت در ۱۸ ماه گذشته برای نجات مردم در مقابل ویروس کرونا تلاش کردند و در این راه تعدادی از پزشکان نیز براثر ابتلا به این بیماری به شهادت رسیدند.

او  با بیان این که بیماری کرونا ،ویروسی است که به شدت خود را تغییر می‌دهد، تصریح کرد: همه اطلاعاتی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود صحیح نیست و دارو‌هایی برای درمان این بیماری موجود است؛ اما درمان قطعی بیماری بستگی به زمان مراجعه و شرایط بیمار دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با تاکید براین که پیشگیری و درمان باید در کنار هم انجام شود، عنوان کرد: یکی از مهم ترین راه‌های پیشگیری واکسیناسیون مردم است، اما باید توجه داشت که واکسن صددرصد ایمنی نمی‌آورد و باید با رعایت موارد بهداشتی مانند زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی نسبت به قطع زنجیره این بیماری اقدام کرد.

عادلی  با تاکید براین که یکی از بهترین راه‌های کنترل بیماری کرونا واکسیناسیون است، ادامه داد: واکسیناسیون احتمال ابتلا، سرایت و مرگ و میر را کاهش می‌دهد و  بهترین واکسن نیز واکسنی است که در دسترس قرار گرفته است.

شایعه سازی درباره «رمدسیویر»

او  با اشاره به برخی شایعات در ارتباط با داروی «رمدسیویر» بیان کرد: در فضای مجازی اخباری مبنی بر مؤثر نبودن این دارو آمده است که این مسئله صحت ندارد و اغلب بیماران کرونا که جانشان را از دست می‌دهند یا با شرایط سختی مواجه می‌شوند به دلیل مراجعه با تأخیر به پزشک است.

فوت کودک قمی در دندانپزشکی

عادلی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره فوت کودک قمی در یکی از کلینیک‌های دندانپزشکی، گفت: این مسئله ساده‌ای نبود و یک پرونده پیچیده است. کودکی برای دندانپزشکی ساده مراجعه و فوت کرده است که در حال رسیدگی به این مسئله هستیم.

او اضافه کرد: سیستم قضایی، نظام پزشکی و پزشکی قانونی در حال کارشناسی هستند تا به علت فوت این کودک برسند و به دلیل حساسیت موضوع درخواست شد این پرونده در پزشکی قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: حاضر نشدن پزشکان در مراکز درمانی و مطب برای فرار از ویزیت بیماران در شرایط سخت ویروسی نیست.

او  با تأکید براین که شماری از پزشکان از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند، گفت: این پزشکان پس از بهبودی به محل کار خود بازگشتند و به ویزیت بیماران پرداختند.

عادلی اضافه کرد: بیشترین بار درمان بیماری روی دوش پزشکان عمومی، داخلی و عفونی است.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در قم مشغول فعالیت هستند که در پیک پنجم شمار بالایی از پزشکان در بیمارستان بستری شدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به پیگیری شهید شناخته شدن پزشکانی که براثر بیماری کرونا فوت کردند، گفت: این پزشکان فقید به اندازه شهدا برای ما قابل احترام هستند و از نظر ضوابط و قوانین نیز در حال بررسی است که بتوانند به حق واقعی خود برسند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار