استاندار خراسان جنوبی گفت: کشت علوفه هیدروپونیک به طور ویژه در دستور کار استان قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید از از واحد کشاورزی دانش بنیان کشت بافت خاوران شهرستان خوسف، کشاورزی را از محور‌های اصلی توسعه‌ای و اقتصادی استان خواند.

او افزود: در استانی مثل خراسان جنوبی که کویری، خشک، کم آب و کم بارش است، مدیریت منابع آبی ضرورت دارد. 

ملانوری عنوان کرد: بهترین شیوه برای مدیریت منابع آبی و توسعه بخش کشاورزی این است که کشاورزی را به سمت صنعتی شدن ببریم و سعی کنیم با کمترین میزان آب مصرفی، تولید را در واحد سطح افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از راهکار‌های مؤثر در زمینه افزایش تولید در بخش کشاورزی که مصرف آب را کم می‌کند و به محیط زیست نیز کمتر آسیب می‌رساند، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

او تأکید کرد: ما باید کشت‌های گلخانه‌ای با گونه‌هایی که باعث بالا رفتن بهره وری می‌شوند را توسعه دهیم. 

ملانوری اظهار کرد: صنعت گلخانه، مدت هاست در استان مورد توجه قرار گرفته و اکنون نیز در قالب نهضت گلخانه‌ای درحال توسعه این زیرساخت مهم هستیم. 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در کنار تولید محصولات کشاورزی، تأمین نهاده‌های دامی به ویژه علوفه، از نیاز‌های مهم استان است. 

او با اشاره به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار رأس دام موجود در استان، گفت: این دام‌ها باید تعلیف شوند، در حالی که خشکسالی‌های اخیر، تولید نهاده‌ها را به شدت متأثر ساخته است.

ملانوری افزود: با توجه به این شرایط، کشت علوفه هیدروپونیک و به ویژه در مجموعه‌های گلخانه‌ای در استان دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات خوبی که در مجموعه کشت بافت خاوران صورت گرفته، بیان کرد: در این مجموعه به همت بخش خصوصی، فعالیت‌های قابل تحسینی انجام شده است.

او عنوان کرد: اخیراً در قالب برنامه‌های ستاد توسعه خاوران، تفاهم نامه‌ای برای کشت علوفه هیدروپونیک امضاء شده است.

ملانوری تأکید کرد: افرادی که به موضوع کشت‌های هیدروپونیک و گلخانه‌ای علاقمند هستند، با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و واگذاری زمین در شهرک‌های گلخانه‌ای حمایت می‌شوند.

شرکت دانش بنیان کشت بافت خاوران که در زمینه تولید انواع نهال عناب، علوفه هیدروپونیک و گل رز گلدانی فعالیت می‌کند، در روستای تقاب شهرستان خوسف ایجاد شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار