به مناسبت روز جهانی مساجد همایشی با حضور معتمدین، بزرگان، ائمه جماعات و ارکان مساجد در مسجد حضرت خدیجه (س) شهر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم از مسجد به عنوان مکانی مقدس با کارکرد‌های اجتماعی وسیاسی نام برد که موجب رشد وشکوفایی جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: توجه به کارکرد‌های مسجد موجب حل بسیاری از مشکلات پیش روی جامعه می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در روز جهانی مسجد از ارکان مساجد تقدیر میشود گفت:سپاه، اوقاف وامور خیریه، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور وارشاد اسلامی کردستان هر سال در این برنامه حضور دارند.

حسن عسکری افزود: ارکان مساجد شامل هیئت‌های امنا، ماموستایان، امامان جماعت وفرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج است وهر سال از فعالیت‌های آنان تجلیل می‌شود.

مدیر ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: ۶۱۲ کانون و کتابخانه در مساجد کردستان تشکیل شده است و در روز جهانی مسجد از ۳۰ فعال این حوزه تجلیل می‌شود.

۳۱ مرداد به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده است و در این همایش از  ۳۰ نفر از امامان جماعت و فعالان مساجد استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: مساجد ، کانون فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.