کریمیان گفت:به دلیل افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها، نیاز است که کلینیک تنفسی ویژه بیماران کرونایی را در سطح شهر ایلام راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد کریمیان،رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا استان ایلام اظهار داشت: شرایط پیک پنجم بیماری کرونا در استان نسبت به پیک‌های قبلی رکوردشکنی‌های ویژه‌ای از نظر میزان نمونه گیری، مبتلایان و بستری‌ها داشته است.

او افزود: آمار‌های تکان دهنده کرونایی مرداد ماه ۱۴۰۰ در استان ایلام شامل نمونه گیری در مردادماه ۲ برابر تیرماه، بستری در مرداماه بیش از ۲.۵ برابر تیرماه، تعداد مبتلایان بیش از ۳.۵ برابر تیرماه، تعداد فوتی با ۸۹ مورد ،بیش از ۷ برابر فوتی در تیرماه بوده است.

کریمیان ادامه داد : بیشترین نمونه‌گیری و بیماریابی از آغاز پاندمی کرونا (نزدیک به ۳۰ هزار نمونه گیری و مربوط به مردادماه ۱۴۰۰)، بیشترین بستری در یک ماه مربوط به مردادماه ۱۴۰۰ با عددی بالغ بر ۲۷۰۰ بستری، بیشترین ابتلا در ماه مربوط به مردادماه ۱۴۰۰ نزدیک به ۹۰۰۰ ابتلا، پس از آبان (۲۱۴) و آذر (۱۰۶) سال گذشته، مرداد ۱۴۰۰سومین ماه با آمار با ۸۹ فوتی از موارد و مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او بیان کرد : در حال حاضر به دلیل افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها، نیاز است که کلینیک تنفسی ویژه بیماران کرونایی را در سطح شهر ایلام راه اندازی کنیم که تحقق این مهم قطعاً به همکاری و مساعدت و همدلی دستگاه‌ها و ارگان‌های استانی مرتبط را می‌طلبد.

او اظهار کرد: قدرت انتشار و سرایت ویروس جهش یافته دلتا بسیار بالاست و در حال حاضر در سطح بیمارستان‌ها تعداد ۸۱ بیمار با حال وخیم بستری می‌باشند.

کریمیان گفت : در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۵۰۸۴۶نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۹۰۴نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

او افزود :  در حال حاضر تعداد ۴۰۲بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۴۷۹۸۹مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.