رئیس حزب اسلامی حکمتیار اظهار داشت که به زودی گفتگو‌های رسمی بین سران طالبان و سیاسیون افغانستان برای تشکیل دولت فراگیر در این کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گلبدین حکمتیار، رئیس حزب اسلامی در افغانستان گفت که گفتگو‌های رسمی سران طالبان و سیاسیون این کشور برای تشکیل یک دولت فراگیر قرار است به‌زودی در کابل آغاز شود.

وی با اشاره به سفر ملابرادر معاون سیاسی طالبان به کابل نیز گفت که گفتگو‌های رسمی بین طالبان و سیاسیون افغانستان با ورود سران طالبان به کابل آغاز خواهد شد.

حکمتیار گفت که نشانه‌هایی از این که طالبان خواستار دولت فراگیر است نیز وجود دارد.

رئیس حزب اسلامی ادامه داد که دیدار‌های اخیر با هیئت طالبان در چارچوب گفتگو‌های رسمی نیست.

طالبان اخیرا با اعلام اینکه در افغانستان نظام اسلامی فراگیر ایجاد خواهند کرد به همراه هیئت‌های خود به دیدار سیاستمداران برجسته افغانستان رفتند.

هیئت‌های طالبان اخیرا با حامد کرزی، رئیس جمهور سابق و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی صلح همچنین گلبدین حکمتیار در کابل دیدار و گفتگو کردند.

«شهاب الدین دلاور»، «عبدالسلام حنفی»، «مولوی خیرالله خیرخواه» و «عبدالرحمان فدا» از اعضای ارشد دفتر سیاسی طالبان با سفر به کابل روز‌های گذشته درباره اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان با برخی سیاسیون افغان تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار