عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره دلایل موافقت خود با وزیر پیشنهادی امور خارجه پرداخت.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: همه با با وزیر پیشنهادی امور خارجه آشنایی دارند. حسین امیر عبداللهیان با تلاش و سعی مجدانه در عرصه‌های مختلف روابط خارجی به عنوان یک مدیر موفق در حوزه منطقه شناخته می‌شود.

علیزاده ادامه داد: وی مدیری پلکانی و نه آسانسوری است و دیپلماسی پارلمانی را در مدت حضور خود در مجلس فعال کرده است. روح انقلابی گری و دیپلماسی از نوع عزتمندانه بر تمام برنامه‌های او حاکم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت امور خارجه در نشست‌های مختلفی که داشته ایم اطمینان داده که افرادی را سفیر خواهد کرد که بتوانند برنامه‌های مد نظر ما را دنبال کنند. ایجاد دستیاران ویژه در حوزه اقتصادی از جمله نوآوری‌های وزیر امور خارچه پیشنهادی است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: انتظار ما از وزارت خارجه جدید این است که به موضوع انقلابی گری در چینش افراد خود توجه داشته باشد. وی اعلام کرد که در روز اول حضور خود در صورت رای اعتماد در وزارت امور خارجه ستاد ویژه مقابله با کرونا را تشکیل خواهند داد تا ظرفیت وزارت خارجه برای مهار کرونا استفاده کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: رساندن وزارت امور خارجه به تراز انقلاب از دیگر وعده‌های وزیر پیشنهادی است. رای اعتماد قاطع به گزینه وزارت امور خارجه می‌تواند به تبیین و اجرای دیپلماسی انقلابی کمک کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: امروز کشور ما نیاز دارد که از وزارت خارجه که برجام نافرجام را داشت  به وزارت خارجه در تراز انقلاب تبدیل شود. ما وظیفه داریم که وزیری را در صدر امور قرار دهیم که ویژگی‌های انقلابی گری را داشته باشد و انتظاری رهبری را برآورده کند.

وی خاطر نشان کرد: اقتدار در مذاکرات ویژگی دیگر اوست. او مذاکرات مقتدرانه و عزتمندانه در عراق داشته است. وی بسیار هوشمندانه مواضع نظام را دنبال کرده است. امروز اتاق‌های فکر بسیار کثیفی تشکیل شده و هدف آن‌ها این است که فضا را برای کسب رای امیرعبداللهیان کثیف کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از وزارت خارجه امیرعبداللهیان ۳ درخواست داریم، یک برگرداندن اقتدار ایران در سطح بین المللی، دو تغییر دیپلماسی دولت به دیپلماسی عزتمندانه و سوم اینکه این مجلس خونخواه حاج قاسم سلیمانی است و وزیر امور خارجه به دنبال تعقیب و مجازات عاملان شهادت ایشان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار