مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان از آتش سوزی منزلی در زاهدان که محل دپوی سوخت غیرمجاز بود خبر داد.

علی نجفی زاده مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ساعت ۰۳:۳۶ بامداد امروز شهروندان با شنیدن صدای انفجار و مشاهده زبانه های آتش در یک منزل مسکونی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تماس و وقوع این حادثه را گزارش دادند و ستاد فرماندهی و کنترل عملیات سازمان آتش نشانی بلافاصله از نزدیک ترین ایستگاه ها چندیدن نیرو و خودروی اطفاء حریق اعزام کرد.

او افزود: پس از رسیدن آتش نشانان مشاهده شد دود و شعله های سوزان آتش از یک منزل مسکونی که به صورت غیرمجاز حجم بسیار زیادی از مواد سوختنی در آن نگهداری می شده به بیرون زبانه می کشد و هر لحظه به حجم آتش افزوده می‌شود.

نجفی زاده ادامه داد: حجم بالا و و جاری شدن مواد سوختنی باعث انتقال شعله های آتش به حیاط منزل مسکونی شده بود و در حال سرایت به منزل های اطراف بود، آتش نشانان به محض ورود به محل حادثه وارد عملیات شده و پس از قطع جریان برق و گاز و مجهز شدن به دستگاه تنفسی با استفاده از چند رشته لوله آبده و کف آتش نشانی از چند ضلع وارد منزل شده و مانع از سرایت آتش به منزل های اطراف شدند.

در این عملیات تعداد ۹ خودروی عملیاتی اطفاء حریق و ۲۸ نیروی آتش نشان پس از ۴ ساعت تلاش بی وقفه، سرانجام آتش را به کنترل خود در آورده و پس از مهار و اطفاء کامل شعله های آتش اقدام به ایمن سازی کامل محیط کرده و سرانجام ساعت ۰۷:۰۰ صبح به کار خود پایان دادند‌.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت:باتوجه به حضور به موقع و سرعت العمل آتش نشانان حریق به منزل های اطراف سرایت نکرده و خوشبختانه هیچگونه مصدومی نداشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار