برخی محدودیت های سخت گیرانه مقابله با کرونا در کیش تا اطلاع بعدی ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،محمدرضا رضانیا،سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به ادامه محدودیت های سختگیرانه مقابله با کرونا در کیش گفت:رستوران‌ها و مراکز گردشگری از هفته دوم شهریور بازگشایی می شود اما منع تردد شبانه تا اطلاع بعدی برقرار است.

رضا نیا  افزود: از فردا  یکم شهریور ساعت کاری اداره‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و کارکنانی که به مسافرت رفتند در هنگام بازگشت به جزیره باید دوره قرنطینه خانگی را به مدت ۵ روز رعایت کنند و در صورت مبتلا نبودن به بیماری و نداشتن علائم می‌توانند در محل کار خود حاضر شوند.

او درباره ساعات کاری بازار نیز گفت:فعالیت بازاریان از ساعت ۱۸ تا ۲۲ بوده و در صورتی که غرفه‌ای نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی بی توجهی کند برابر مقررات نسبت به پملپ غرفه اقدام می‌شود.

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود:فعالیت رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها از پنجم شهریور با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تعیین فاصله هر میز به میزان ۴ متر و حداکثر ۴ نفر در هر میز و تعیین ظرفیت هر کدام از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها طبق ابلاغ ظرفیت پذیرش تعیین شده در درب ورودی مراکز نصب خواهد شد و فعالیت آن‌ها تا ساعت ۲۳ خواهد بود و محدودیت‌های قبلی اعلام شده مبنی بر توقف فعالیت‌های مشاغل حوزه گردشگری تا ششم شهریور تمدید شده است و دسترسی به سواحل نیزتا ششم شهریور ممنوع است.

رضا نیا گفت:منع تردد شبانه به استثنای خودور‌های یگان‌های نظامی و انتظامی و بخش‌های عملیاتی، امنیتی، بخش درمان، امدادی، آب و برق، آتش نشانی، اورژانس، مخابرات، و عوامل ستاد پیشگیرانه از کرونا تا ۴ شهریور از ساعت ۲۳ تا ۴ بامداد و از پنجم شهریور تا اطلاع بعدی از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد است.

او افزود: محدودیت‌های قبلی اعلام شده مبنی بر توقف تمام اماکن ورزشی تا ششم شهریور تمدید می‌شود و کاهش شناور‌های مسافری و منع ورود مسافر از مسیر دریایی به کیش به استثنای کیشوندان با احراز هویت تا اطلاع بعدی ادامه دارد.

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود:هتل‌ها با ظرفیت پذیرش ۳۰درصدی مسافر به فعالیت خود ادامه می‌دهند. از یکم تا ۳۱شهریور سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌های تابعه، ادارت، نهادها، دانشگاه ها، بانک ها، بیمه ها، موسسات مالی و اعتباری، جوامع، تالار بورس و شرکت‌های خصوصی ملزم به رعایت دور کاری ۷۰ درصدی کارکنان خود هستند، یگان‌های نظامی و انتظامی، امنیتی، بهداشت و درمان، امدادی، آب و برق، آتش نشانی و اورژانس از این مصوبه مستثنی هستند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.