در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار و ۵۵۵ واحدی، روی پله یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۵ هزار و ۹۵۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۵ هزار واحد قرار گرفت و در نهایت شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار و ۵۵۵ واحدی، روی پله یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۷ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان رسید. «نوری»، «شتران» و «شپدیس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «سپید»، «شستا» و «شپنا» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص هم وزن نیز با رشد ۷ هزارو ۷۰۷ واحدی، روی پله ۴۳۶ هزار و ۲۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون سهم به ارزش ۷ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان رسید.

رشد ۳۱۸ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۳۱۸ واحدی روی پله ۲۱ هزار و ۸۷۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های نوری، شتران و شپدیس به ترتیب با ۱۱۰۲.۵۶، ۹۳۳.۷۴، ۸۰۹.۷۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد شستا، میدیکو و وسرضوی با ۸۱۳.۲۲، ۴۹۳.۰۱، ۲۸۷.۶۱ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های مارون، آریا و زاگرس به ترتیب با، ۷۹.۸۳، ۷۵.۵۱ و ۴۷.۰۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد بپاس، کگهر و ذوب، با ۲۲.۱، ۱۷.۳۱ و ۴.۷۳ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۹۹۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه فلزات اساسی شیمیایی  و فراورد‌ه‌های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های چکارن، بدرخش و وساپا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های فسرب، وساعربی و  وسرضوی بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های وهامون، ثباغ و وپویا بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های غگلیا، شصدف و قچار بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کنور، کالا و خبهمن و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های کدما،  غدام و سنیر در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های مدیریت، اعتماد و وهامون، بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۸۷، اراد ۸۶ و ثالوند در فرابورس ایران داشتند.



بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های  خساپا، خودرو، و کمند بیشترین حجم معامله و نماد‌های، کمند، پالایش و سپید بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.



همچنین نماد‌های دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۲۱۴، اراد ۶۴۴ و اراد ۸۶۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار