رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از دستگیری بیش از ۴ هزار قاچاقچی رمز ارز تا به امروز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اظهار کرد: در ابتدای زمزمه وجود خرید و فروش ارز‌های دیجیتال در کشور، پلیس با تشکیل اتاق فکر مستمر و تیم‌هایی از کارآگاهان زبده و با تجربه کار مطالعاتی و تحقیقاتی خود را در زمینه رمز ارز‌ها در کشور آغاز کرد.

وی افزود: با عنایت به اینکه یکی از مأموریت‌های مهم پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با استخراج غیرقانونی ارز‌های دیجیتال، کشف و جمع آوری ماینر‌های قاچاق است، این پلیس با اتکا به دانش و اطلاعات پیشین از طریق رصد و جمع آوری اطلاعات و اقدامات فعالان این عرصه بررسی موضوع در زمینه نحوه استخراج رمز ارز، ورود ملزومات سخت افزاری به کشور، و... را با جدیت بیشتر در دستور کار خود قرار داده و به صورت مستمر چندین طرح مقابله‌ای در کشور را اجرا کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: کارآگاهان از ابتدای ورود این پلیس در مبارزه با مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز‌ها و قاچاق دستگاه‌های استخراج گر رمز حدود ۱۷۰ هزار دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۲۰ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال کشف و ۴ هزار و ۱۶۳ متهم را دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی داده اند.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات شورای عالی امنیت ملی مبنی بر ممنوعیت تولید و استخراج رمز ارز در کشور و به منظور جلوگیری از تبعات زیان بار اقتصادی و اجتماعی ناشی از قطعی مکرر برق با همکاری سایر مراجع مرتبط بالاخص وزارت نیرو برخورد با متخلفان این حوزه، کماکان و با جدیت بیش از پیش در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد.

سردار مقیمی با اشاره به نقش مخرب فعالیت غیر قانونی مزارع استخراج رمز ارز‌ها در نظام اقتصادی کشور و شبکه توزیع و برق رسانی به دلیل مصرف بیش از اندازه برق گفت: در راستای وظایف قانونی پلیس امنیت اقتصادی، برای همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط مخصوصاً وزارت نیرو در خصوص شناسایی و جمع آوری مزارع غیرقانونی استخراج ارز‌های دیجیتال آمادگی کامل دارد و از شهروندان نیز درخواست کرد در صورت آگاهی از هرگونه فعالیت غیر مجاز افراد سودجو موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: رمزارز ، ارز دیجیتال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
حالا با این ۴۰۰۰ نفر می خواهید چکار کنید حتما برای هر نفر ۱۰ روز زندان در نظر گرفته اید تا با هم دیگر هم فکری کنند و یک گروه مافیا تشکیل بدهند
راه حل فقط تبعید است اگر بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
چرا کلا جمع نمیکنید ماینرها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
افرین به نیروهای انتظامی این مرز و بوم
قطعی برق را زودتر حل نماید. خداوند حافظتان باشد. قطعی برق باعث شد تا صنعت و بخش خانگی دچار معضل شوند حتی دانشجویان از تحصیل به خاطر قطعی برق بازماندند.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۱۶:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
مشکل اینه این ماینرهای تولید ارز را نیروی انتظامی میگیرد دولت به تولید رمز ارز می‌پردازد بخاطر همینه که برق هر روز حتی با خنک شدن هوا باز هم قطع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
خداخیرتون بده اجرتون باخدا پلیسهای محترم
آخرین اخبار