رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: سامانه ۱۵۰۴ این اداره به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش اتفاقات احتمالی در این شهرستان است.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کشیک‌های شبانه روزی آماده هستند تا در صورت دریافت گزارش آتش سوزی در سریع‌ترین زمان ممکن تیم‌های مقابله‌ای را به محل اعزام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم حافظان اصلی منابع طبیعی هستند، افزود: جلوگیری از بروز حتی یک مورد آتش سوزی می‌تواند در صیانت از منابع طبیعی بسیار مفید باشد.

پاتو بیان کرد: آتش سوزی هر هکتار مرتع یا جنگل میلیارد‌ها ریال خسارت به منابع طبیعی وارد می‌کند و تنها راه جلوگیری از بروز این خسارت، پیشگیری و روشن نکردن آتش در این اراضی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: در سال گذشته موارد متعددی از آتش سوزی در منابع طبیعی رخ داد که با تلاش کارکنان و حضور بموقع از پیشروی و ایجاد خسارت جلوگیری به عمل آمده است.

پاتو تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به جنگل‌ها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴، ۲۴ و ۴۲۲۲۹۹۲۳  به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

در شهرستان مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستا‌های «کاولان» و «کوران» واقع شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.