مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: جشنواره رضوی همواره با مشارکت گسترده مردم و دستگاه‌های اجرایی فارس همراه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در جلسه دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس، گفت: این جشنواره از ابتدای تابستان آغاز شده و براساس پیش بینی‌ها تا اول آبان ماه ادامه دارد.

او با اشاره به استقبال خوب مردم در دوره گذشته این جشنواره، تاکید کرد: با وجود شرایط کرونا، در سال گذشته بیش از ۸۷ هزار نفر در استان فارس در این رویداد فرهنگی شرکت کردند که قابل توجه است.

منوچهری افزود: این جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود و با توجه به ادامه روند شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، امسال نیز همچون سال گذشته، جشنواره در بستر الکترونیک و از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوان نهاد به آدرس www.samakpl.ir و اپلیکیشن موبایلی اجرا می‌شود.

در این دوره شش کتاب به عنوان منابع جشنواره در نظر گرفته شده است. کتاب‌های «زندگی امام رضا (ع) نوشته سید محمد مهاجران و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان (عج)» نوشته زهرا عبدی در بخش کودک؛ دو کتاب «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا و زیارت ایشان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری و «ده قصه از امام زمان (عج)» اثر فریبا کلهر در بخش نوجوان و کتاب‌های «چشمه‌های بهشت، گزیده عیون اخبار الرضا» اثر محمدهادی زاهدی و «پرسش‌ها وپاسخ‌های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» اثر رحیم کارگر در رده سنی جوان و بزرگسال از منابع این جشنواره است.

علاقه‌مندان در رده سنی کودک (۴ تا ۱۲ سال) می‌توانند در دو رشته؛ نقاشی و پویش کتابخوان، در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) در شش رشته نقاشی، پویش کتابخوان، آزمون چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه گویی و رده سنی جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) در شش رشته؛ پویش کتابخوان، آزمون چهارگزینه ای، شعرسرایی، داستان کوتاه (داستانک، دل نوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری و قصه گویی در این رویداد مشارکت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار