مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه اعلام کرد: تامین آب شرب بلند مدت شهر کرمانشاه تا افق ۱۴۱۵ از طریق سد گاوشان در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های بلند مدت انجام شده سالانه حدود ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۲ هزار لیتر در ثانیه آب شرب کرمانشاه توسط سدگاوشان تامین خواهد شد.

او افزود: از سال ۹۲ تاکنون به منظور تامین آب شرب شهر کرمانشاه حدود هزار لیتر بر ثانیه آب سدگاوشان تحویل تصفیه خانه شهید نظری این شهرستان شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به وارد مدار شدن تصفیه خانه غدیر به صورت اضطراری برای تامین آب شهر کرمانشاه بیان داشت: با بهره برداری این تصفیه خانه در روستای سراب خشکه ظرفیت تصفیه و انتقال آب شرب از سد گاوشان تا ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

شهلایی با اشاره به اینکه آب ذخیره شده در سد گاوشان در صورت تدام خشکسالی تا سه سال نیاز کرمانشاه را مرتفع می‌کند، ادامه داد: در زمان انتقال آب به تصفیه خانه غدیر تعدادی از شیر‌های آب دچار شکستگی شدند که اکنون در حال تعمیر آن‌ها هستیم.

او به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر آلودگی آب شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: هیچگونه آلودگی در آب شرب تحویلی به مشترکین و همشهریان کرمانشاهی وجود ندارد.

آب کرمانشاه سالم و با کیفیت است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: نیرو‌های شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی استان، آب را در ۲ نوبت مورد آزمایش و کنترل کیفی قرار می‌دهند و تا آب شرب مشترکین بدون هیچ مشکلی به منازل آنان برسد.

گفتنی است :استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است؛ سرانه مصرف آب شرب در کلانشهر کرمانشاه ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز است و آب شرب دراز مدت شهر کرمانشاه از طریق سد گاوشان در شهرستان کامیاران در استان کردستان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.