مهم‌ترین حوادث شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان تیراندازی پارک ملت زاهدان پس از ۲ ماه زندگی مخفیانه

۲ شروری که با تیراندازی به فردی در پارک ملت (کلاته) شهرستان زاهدان باعث رعب و وحشت عمومی شده بود، پس از ۲ ماه زندگی مخفیانه توسط پلیس امنیت عمومی شهرستان ایرانشهر دستگیر شدند.

سردار "احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیست ودوم خردادماه سال جاری در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی در حاشیه پارک ملت (کلاته) شهرستان زاهدان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان و شهرستان‌های همجوار قرار گرفت.

وی افزود: با حضور مأموران در صحنه و در نتیجه تحقیقات میدانی صورت گرفته مشخص شد، فردی یا افرادی با یک دستگاه خودرو پراید به دلیل نامعلومی به طرف فردی با کلت کمری تیر اندازی و از صحنه متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: طی تحقیقات تکمیلی توسط پلیس امنیت عمومی مبنی بر حضور عاملان این تیر اندازی در شهرستان ایرانشهر، که قصد خروج به استان‌های همجوار را داشتند، با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله ۲ اکیپ از عوامل انتطامی، پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سردار طاهری افزود: ماموران انتظامی پس از شناسایی و حضور در محل عاملان این اقدام خشن را که ۲ نفر بودند دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه بیان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس به شرارت خود در خصوص ایجاد ناامنی در سطح شهر زاهدان و تیراندازی با انگیزه اختلافات مالی اعتراف که در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان در پایان بر عزم جدی پلیس در برخورد با هر گونه نا امنی تأکید و از خانواده‌ها و به خصوص سران طوایف خواست تا جوانان را از عواقب سخت نگهداری، حمل و جابجایی انواع سلاح گرم و سرد آگاه سازند.

۵۰ هزار لیتر هیدرو کربن قاچاق درمیرجاوه

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه از توقیف ۲ دستگاه کامیون تانکردار حامل ۵۰ هزار لیتر هیدروکربن قاچاق توسط خبر داد.

سرهنگ "اسماعیل عزیزی بیان داشت: در ادامه استمرار طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، ماموران انتظامی شهرستان میرجاوه در حین کنترل خودرو‌های عبوری در این شهرستان طی یک عملیات هماهنگ و همزمان به ۲ دستگاه کامیون تانکردار که به سمت مرز در حال حرکت بودند، مشکوک می‌شوند.

وی افزود: ماموران انتظامی، خودرو‌های مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنان مقدار ۵۰ هزار لیتر هیدروکربن که فاقد هر گونه مدارک و مجوز حمل بودند، کشف و در این رابطه ۲ نفر را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه ادامه داد: ارزش محموله‌های قاچاق کشف شده بنا به نظریه کارشناسان امر ۴ میلیارد ریال برآورد شده، که در این خصوص پرونده تشکیل و افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند

دستگیری سارق سیم‌های شبکه برق رسانی در " سیب و سوران

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران گفت:با تلاش ماموران انتظامی شهرستان، سارق سیم‌های شبکه هوایی برق دستگیر شد.

سرهنگ "حسین نوری فرید اظهار داشت: در پی خاموشی‌های اخیر و ناگهانی به علت سرقت سیم‌های شبکه هوایی برق در یکی از مناطق شهرستان سیب و سوران، دستگیری سارق یاسارقان دردستورکارپلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا ماموران این انتظامی با انجام کار اطلاعاتی و اقدامات پلیسی موفق شدند سارق موردنظر را شناسایی وطی عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
سرهنگ نوری فرید بیان داشت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۳ فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۰ فقره سرقت در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان و کشف ۲۰ فقره سرقت در پی دستگیری ۳ سارق خبر داد.

سرهنگ "حبیب راز دار بیان داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی، طرح پاکسازی با هدف شناسایی و دستگیری سارقان توسط ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان خاش به مدت ۲۴ ساعت به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و پس از هماهنگی قضایی اجرا شد، ۳ سارق و ۱ مالخر را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش افزود: در این ارتباط ۷ مورد سرقت منزل کابل و تجهیزات مخابراتی، ۲ مورد سرقت تلفن همراه، یک مورد کلاهبرداری، ۲ مورد سرقت اماکن خصوصی و ۹ فقره سایر سرقت‌ها و مقادیر قابل توجهی انواع لوازم سرقتی از متهمان کشف شد.

سرهنگ راز دار اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه ساز با ۶ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای خبر داد، که اقدام به سرقت مصالح ساختمان‌های در حال ساخت این شهرستان می‌کرد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی  اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در بلوار امام خمینی (ره) این شهر، به فردی که در حال جابه جایی آهن آلات از ساختمان‌های نیمه کاره بود مشکوک شدند.

وی افزود: متهم با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم ۳۳ ساله که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۶ فقره سرقت مصالح ساختمانی دیگر در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ "کوچکزائی" با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۲ سارق کابل برق و کشف ۱۱ فقره سرقت در سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از دستگیری ۲ سارق و اعتراف آنان به ۱۱ فقره سرقت کابل برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان سراوان، بررسی موضوع و شناسایی سارق یا سارقان، در دستور کار ویژه ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با تلاش شبانه روزی و اقدامات تخصصی در نهایت با گسترش چتر اطلاعاتی موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار که دست به این سرقت‌ها می‌زدند، شدند.

سرهنگ سرگلزائی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی قضایی و شناسایی مخفیگاه متهمان هر ۲ سارق را طی یک عملیات ضربتی و هوشمندانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان در بازجویی‌های تخصصی و با مشاهده شواهد و مدارک پلیس، به ۱۱ فقره سرقت کابل برق اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی از مردم خواست: هر گونه موارد مشکوک را به سامانه پلیسی ۱۱۰ اطلاع تا در کمترین زمان ممکن پلیس در صحنه حاضر و اقامات تخصصی و انتظامی را انجام دهند.

توقیف کامیون تانکردار با ۲۲ تن گاز مایع قاچاق در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از توقیف یک دستگاه کامیون تانکردار با ۲۲ تن گاز مایع قاچاق در ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  اظهار داشت: روز گذشته ماموران ایست مسجد ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو کامیون تانکردار مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۲ تن گاز مایع قاچاق که از یکی از استان‌های جنوب غرب کشور بارگیری و قصد خارج کردن از مرز‌های کشور را داشت، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودروی تانکردار توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا و سوخت، حیات اقتصادی یک جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با جدیت همواره با قاچاقچیان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مبارزه خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار