دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: ابتلا به ویروس دلتا به صورت خانوادگی اتفاق می‌افتد و در صورت مبتلا شدن یک نفر، اعضای خانواده او نیز به سرعت مبتلا می‌شوند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که آمار بستری‌های مبتلا به کرونا روند ثابتی دارد گفت: امروز ۴۲۹ بیمار تنفسی در سطح بیمارستان‌ها بستری شدند و ۲۸۰ نفر کرونا مثبت بستری شده و  ۳۸ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بوده اند.

او با اشاره به کاهش تعداد موارد تست مولکولی افزود: در شبانه روز گذشته ۶۱۶ تست سریع و مولکولی انجام شده است که تعداد موارد مثبت کمتر شده است که دلیل آن عدم یا کاهش مراجعه افراد و تعطیلات گذشته بوده است.

شریف زاده با اشاره به این که ابتلا به کرونا خانوادگی شده است اظهار کرد: با سویه دلتایی روبه رو هستیم که قدرت واگیری بسیار بالایی دارد؛ اگر یکی از افراد به این ویروس آلوده شود به سرعت به سایر افراد خانواده انتقال می‌دهد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: روز دوشنبه مصادف با روز اول تعطیلات کرونایی ۹ هزار و ۴۹ نفر، روز سه شنبه ۸ هزار و ۷۴۵ نفر، روز چهار شنبه ۳ هزار و ۹۸۴ نفر، روز پنج شنبه ۳ هزار و ۳۳۳ نفر و روز جمعه ۴ هزار ۷۴۴ نفر جهت دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کردند.

او ادامه داد: در تعطیلات کرونایی با توجه به این که مراکز واکسیناسیون باز بوده است، اما در مجموع ۱۲ هزار نفر نسبت به روز‌های عادی کمتر مراجعه کرده بودند که این کاهش مراجعات در روز‌های تعطیل باعث شد امروز شاهد ازدحام جمعیت در شیفت صبح مراکز واکسیناسیون باشیم.

شریف زاده بیان کرد: تاکنون امکان ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا برای گروه سنی ۱۳۵۸، ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ در سامانه salamat.gov.ir فراهم نشده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار