نخیلو، یکی از نادرترین جزایر جهان در ایران + فیلم

جزیره نخیلو، بهشت پرندگان در استان بوشهر از نادرترین جزایر جهان است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، جزیره نخیلو، بهشت پرندگان در استان بوشهر از نادرترین جزایر جهان و بی‌نظیرترین جزیره خاورمیانه در زمینه زادآوری پرندگان مهاجر دریایی است.

این جزیره، تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد و به دلیل پوشش مناسب گیاهی، بستر ماسه‌های صدفی و خالی از سکنه بودن، محل ایده‌آلی برای تخم‌گذاری پرندگان تابستان گذر است.

پرندگانی همچون پرستوی دریایی پشت تیره، پرستو‌های کاکلی بزرگ و کوچک و نوعی خرچنگ‌خوار که با جمعیتی بیش از ۵۰ هزار قطعه در سراسر جزیره کوچک نخیلو پراکنده هستند، منظره زیبایی از پرواز پرندگان در آسمان ایجاد می‌کنند.

 


بیشتر بخوانید


 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
بعضی مکان ها باید بکر باشند و پای انسان به آن جا نرسد تا طبیعتش آسیب نبیند. از طریف فیلمهای این چنینی، می توان مکانهای بکر را معرفی کرد. دستمریزاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
اصحاب رسانه و تلوزیون بخاطر نشناسوندن این جور جاها به مردم ایران مدیونن..........
خسته شدیم از طالبان و آمریکا و برجام و مرغ و هویج و سیمان و ........
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اگه این جزیره به این زیبایی در کشورهای آسیای شرقی و اروپا و آمریکا بود می کردنش مکان تفریحی ترویستیشون و توشو می کردن پر از امکانات رفاهی تفریحی سنتی ساز با کلبه های اقامتی زیبا با امکانات رفاهی اونوقت توی ایران اسلامی گذاشتنش بکر برای تخمگذاری پرندها پرنده ها روی سقف همون کلبه های توریستی هم می تونند تخم بزارن از این همه پتانسیل غیر فعال استفاده کنید فعالش کنید برای جذب توریستهای خارجی و گردشگران ایرانی و ازش پول و دلار دربیارید و ایجاد شغل و درآمد زایش کنید از این مکانهای توریستی زیبای جذاب و دیدنی بکر در ایران اسلامی زیاد داریم که پتانسیلها ظرفیتهای پولساز غیر فعال هستند پس این وزیر گردشگری و توریستی میراث فرهنگی در کشور چکار می کرده در این مدت که این همه پتانسیلهای زیبا و دیدنی رو فعالش نکرده چرا به صنعت بسیار پر درآمد توریستی و گردشگری اهمیت خاص و ویژه نمی دهید امید که در دولت منتخب جدید مردمی جناب دکتر سید رئیسی محترم صنعت توریستی کشور توسط وزیر میراث فرهنگی گردشگری به بخش خصوصی واگذارشود و سرمایه گذاری و فعالسازی و قابل بهره برداری شوند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .