مدیر کل ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ترددهای تجاری در گذرگاه مرزی دوغارون تایباد با اسلام قلعه افغانستان در حال حاضر روزانه به حدود ۵۰۰ دستگاه کامیون و تریلی رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حمید محمدی مدیرکل ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس عملکرد تجاری در این مرز از ابتدای مرداد تاکنون روزانه حدود ۵۰۰ دستگاه کامیون و تریلی به صورت ترانشیپمنت و حمل یکسره، کالای تجاری خود را از طریق این گذرگاه مرزی بین ۲ کشور جا به جا می‌کنند.

او افزود: پس از روی کار آمدن حاکمیت جدید در افغانستان ساعات کاری مرز از هفت صبح تا ساعت ۱۷ و۳۰ دقیقه تعیین شده است و از ۲ هفته گذشته به این سو روز‌های جمعه گذرگاه مرزی دوغارون-اسلام قلعه تعطیل است.

مدیرکل ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: پیش از این تردد‌های تجاری مرزی بین ایران و افغانستان در گذرگاه مرزی دوغارون-اسلام قلعه روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون بود که در شرایط مساعد و فعالیت زیاد این رقم به تردد ۷۵۰ دستگاه کامیون در روز نیز می‌رسید.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.