معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون ۵۰۵ هزار و ۷۸۴ دُز واکسن کرونا به استان وارد شده و از این میزان ۴۵۵ هزار و ۷۸۲ دُز آن تزریق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد، مریم کوشکی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  بیان کرد: اکنون نسبت واکسن تزریق شده در مقایسه با میزان واکسن وارد شده به استان ۹۰ درصد است و مقدار باقیمانده نیز واکسن دُز دوم بوده که هنوز زمان تزریق برای این افراد نرسیده است.

وی اظهار داشت: سن تزیرق واکسن در استان گروه سنی ۴۵ سال به بالا است و ادارات و ارگان‌هایی که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واجد شرایط دریافت واکسن هستند که برای آن‌ها تزریق می‌شود.

کوشکی ادامه داد: همچنین دُز دوم واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم در روز‌های جاری در مراکز تزریق واکسن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۲ مرکز واکسناسیون بر علیه کرونا در لرستان فعال است، افزود: از این مجموع ۱۸ مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: علاوه بر سهمیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان روز گذشته ۳۰ هزار واکسن سینوفارم و برکت وارد استان شد و طی روز‌های آینده نیز از سهمیه استان یک جدید واکسن کرونا وارد استان خواهد شد.

وی اظهار داشت: روزانه حدود ۱۰ هزار دز واکسن کرونا در لرستان تزریق می‌شود.

وی افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با مشارکت سپاه و سایر نهاد‌های نظامی و انتظامی استان را در تسریع این اقدام موثر دانست و بیان کرد: با روند کنونی ارسال محموله‌های واکسن از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اقدامات استانی، تا پایان تابستان جاری جمعیت قابل توجهی از افراد جامعه واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.