مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از آموزش ۲۵۰۰ نفر از بیکاران استان برای جذب در واحد‌های در حال احداث حوزه پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آموزش ۲۵۰۰ نفر از بیکاران استان برای جذب در واحد‌های در حال احداث پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان، گفت : قرار شده آموزش این افراد در قالب تفاهمنامه‌ای بین وزارت نفت، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری کرمانشاه انجام شود.

او گفت : متقاضیان در رشته‌های برق صنعتی، لوله کشی صنعتی، ابزار دقیق، جوش آرگون و کُد، نصب ماشین آلات مکانیکی و صنعتی آموزش خواهند دید.

محمدی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان با اولویت افراد بومی و نیز افراد دارای تخصص انجام خواهد شد، افزود: تلاش خواهد شد تا در جذب نیرو‌ها شاخص‌هایی مد نظر قرار گیرد تا از افراد با پشتکار بالا برای شرکت در دوره‌های آموزشی استفاده شود.

محمدی افزود: برنامه ریزی کرده ایم با توجه به در دست احداث بودن واحد‌های پتروشیمی و نفت و گاز در استان، نسبت به آموزش افراد بومی واجد شرایط برای بکار گرفته شدن در این پروژه‌ها با همکاری وزارت نفت اقدام کنیم.

محمدی با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از شش واحد پتروشیمی و نفت و گاز در حال حاضر و برنامه‌ریزی برای ایجاد واحد‌های دیگر، گفت: در این استان و استان‌های همجوار حدود ۲۰ واحد تولیدی پتروشیمی و نفت و گاز مستقر است، با این حال در منطقه حتی یک کارگاه تخصصی آموزش مهارتی مرتبط هم نداریم، لذا راه اندازی مرکز آموزش تخصصی مهارت آموزی برای واحد‌های نفت و گاز در استان مورد توجه قرار گرفت که راه اندازی چنین مرکزی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و استانداری کرمانشاه در برنامه قرار دارد.

محمدی با اشاره به اهمیت جریان سازی مهارت آموزی، گفت: واقعیت این است که در دنیای امروز افراد صاحب مهارت شانس اشتغال بالاتری دارند، لذا باید جامعه را به سمت مهارت آموزی سمت و سو دهیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.