سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) هم‌زمان با ۱۲ محرم سالروز شهادت پیشوای چهارم شیعیان، پیام‌آور کربلا، سید الساجدین، امام زین العابدین (ع)، غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آستان مقدس احمدی و محمدی میزبان عاشقان و دلسوختگان چهارمین امام شیعیان حضرت سجاد (ع) است. زائران و مجاوران این بارگاه ملکوتی برای عرض تسلیت، خود را به حرم مطهر رسانده و در سوگ امام زین العابدین (ع) سوگواری می‌کنند.

مرثیه سرایی، قرائت قرآن و سخنرانی از جمله برنامه‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) در روز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام زین العابدین (ع) است.

شیراز امروز در سالروز شهادت سید الساجدین (ع) سیاه پوش و سراسر حزن و اندوه است. مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئات عزاداری نیز با رعایت اصول بهداشتی مراسمات عزاداری در ماتم شهادت امام سجاد(ع) برگزار می‌کنند.

دوازدهم محرم سالروز شهادت اسوه عابدان، سید ساجدان، زین العابدین امام سجاد (ع) است، امامی که پیام‌آور واقعه عاشورا و پیوند دهنده مردم با خدا به وسیله دعا بود.

کسی که پیام‌آور واقعه عاشورا و ابقا کننده شیعه در خفقان دوران حکومت اموی است.

امام سجاد (ع) پس از واقعه کربلا که از چهره پلید امویان پرده برداشت، با ایراد خطبه‌های طوفانی در کوفه، شام و مدینه و مبارزات پیگیر، بیشترین اثر را در این زمینه داشت.

بعد از واقعه عاشورا حضرت امام سجاد (ع) به همراه حضرت زینب (س) با خطبه‌های کوبنده و قراء یزید و یزیدیان را بیشتر رسوا کردند و موجب ماندگاری نهضت عاشورا شدند، ایشان به همراه حضرت زینب (س) توانستند آن‌چه را که در کربلا به وقوع پیوست به مردم انتقال دهند و قیام کربلا را برای همیشه زنده نگه دارند.

امام سجاد (ع) در زنده نگه نگهداشتن واقعه عظیم عاشورا نقش مهم و بسزایی را ایفا کردند.

این امام همام سرانجام در پنجاه و هفت سالگی در محرم سال ۹۵ قمری، بر اثر زهری که به دستور ولید بن عبدالملک اموی به آن حضرت خورانیده شد در مدینه منوره به شهادت رسیدند و در قبرستان بقیع در جوار قبر مطهر عمویش امام حسن‌مجتبی علیه‌السلام به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار