اداره کل منابع طبیعی مازندران در خصوص ویدیوی قطع و انتقال درختان جنگلی شمال به کارخانه پارس نئوپان نشتارود جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر نسبت به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر ورود کامیون‌های محمولات چوبی از گونه‌های جنگلی به کارخانه پارس نئوپان نشتارود جوابیه‌ای صادر کرد.

در این جوابیه آمده است:

با سلام باستحضار مردم شریف و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست می رساند ویدیوی  منتشر شده مبنی بر قطع و انتقال درختان جنگلی در شمال کشوربه کارخانه پارس نئوپان نشتارود بدلیل عدم تحقیق، راوی  بوده است و موارد ذیل جهت تنویر افکارعمومی ارسال می شود:

قانون تنفس جنگل از اواخر سال ۱۳۹۵ به اجرا گذاشته شد و به تبع بهره برداری در جنگل‌های شمال ممنوع شد و حتی درختان شکسته و افتاده در جنگل‌های شمال کشور از آغاز طرح تنفس، تاکنون خارج نشده  و کلیه پروانه قطع‌های دستی همزمان با اجرای تنفس جنگل جمع آوری شده است.

با توجه بررسی و تحقیقات انجام شده  یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر از زمان و مکان مبدا  محموله چوبی مورد اشاره در ویدیو  برابر مستندات موجود (مجوز‌های حمل و بارگیری) کامیون‌های حمل چوب که در ویدیو  در مسیر حرکت به کارخانه پارس نئوپان دیده می‌شود، جملگی محموله چوبی خود را خارج از استان‌های شمالی حمل و چوب تهیه شده از مزارع شخصی (مستثنیات) یا زراعت چوب و از گونه‌های صنوبر، توت، پالونیا، بید، آلوچه و، می‌باشد.

به طور کلی چوبی که منشأ جنگلی داشته باشد، قاچاق است و یگان حفاظت منابع طبیعی با متخلفان این حوزه برخورد خواهند کرد و با توجه به سیاست سازمان جنگل‌ها علاوه بر پایش هوایی، ایست بازرسی‌ها متعدد در جاده‌ها و در جهت مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور در حفظ و حراست از جنگل‌های هیرکانی، تفاهم نامه‌های متعددی با نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج مردمی و... منعقد شده که علاوه بر حفاظت ازجنگل، کلیه جاده‌های مواصلاتی شهر‌ها مورد رصد قرارمی گیرند.

در این گزارش، به چند مورد در این رابطه اشاره می‌کنیم ، باشد که در مواجهه با اخبار جدیدی که از رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود؛ هوشمندانه‌تر عمل کنیم.

انتشار ویدیو یک سویه و غیرحرفه‌ای، سیاسی، در جهت جریحه دار کردن احساسات عمومی و دلسردی و بی اعتمادی به خدمات گسترده نظام و دستگاه‌های خدمت رسان است.

حافظان خدوم منابع طبیعی در راستای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی خطرات را با جان می‌خرند تا آسیبی به منابع طبیعی نرسد و تلاش و آماده باش شبانه روزی این عزیزان در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و در شرایط سخت جغرافیایی واقلیمی وساعات غیر اداری بر کسی پوشیده نیست، و در راه مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان چوب تعدادی از همکاران مجروح و یا شهادت رسیدند.

بدیهی است انتشار ویدیو  با اهداف مغرضانه و از پیش تعیین شده در راستای از بین بردن اعتماد عمومی جامعه و دستگاه‌های مسئول در این زمینه می‌باشد،  اداره کل منابع طبیعی  حق پیگیری قانونی نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را برای خود محفوظ می‌دارد و از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
آره جون عمه ات
آخرین اخبار